کامران ندری با بیان اینکه چارچوب سالم سازی بانک‌‌ها باید رعایت ‌شود افزود: موفقیت مهم بانک مرکزی در صورتی امکان‌پذیر است که بتواند همه بانک‌ها را تحت چارچوب جدید استاندارد بین المللی قرار دهد.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۳۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۹

کامران ندری مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نکاتی در مورد مولفه های سالم سازی بانک‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد این است که صورت های مالی از استانداردهای لازم برخوردار بوده و یکنواخت‌‌ سازی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه چارچوب سالم سازی بانک‌‌ها رعایت ‌شود افزود: موفقیت مهم بانک مرکزی در صورتی امکان‌پذیر است که بتواند همه بانک‌ها را تحت چارچوب جدید استاندارد بین المللی قرار دهد.

ندری خاطر نشان کرد: ازاینرو ملاک و شاخصه‌های سلامت بانکی مناسبی برای بانک ها نوعی‌ تضمین محسوب می‌شود که بر مبنای آن بانک مرکزی می‌تواند تصمیم گیری لازم را انجام دهد.

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در خاتمه افزود: اجرای استانداردهای بین المللی برای همه بانک هایی که تحت نظارت‌ بانک مرکزی قرار دارند ضروری است.  متاسفانه همه بانک ها الزامات اساسی در نحوه چگونگی صورت های مالی در چارچوب استاندارد بین المللی را تهیه نمی‌کنند این در حالی است که امکان برآورد دقیق را از وضعیت سلامت بانک‌های کشورمان مقدور و میسور نیست.

ارسال نظرات