خبرهای داغ:
رئیس اوقاف اردستان خبر داد:

کلنگ ساخت یک مجتمع خدماتی در موقوفه حاج معدل السلطان اردستان زده شد

حجت الاسلام طباطبایی گفت: مراسم کلنگ زنی ساخت یک مجتمع خدماتی در موقوفه حاج معدل السلطان اردستان با حضور آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و مدیر کل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۲۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: کلنگ زنی ساخت یک مجتمع خدماتی در موقوفه حاج معدل السلطان اردستان انجام شد.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی ادامه داد: این مجتمع قرار است با مشارکت بخش خصوصی در یک سال آینده با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و به مشارکتی با موقوفه ساخته شود که فاز اول این مجتمع شامل پمپ بنزین و پمپ گازوئیل است و در مراحل بعدی تعمیرگاه خودرو و رستوران و مسجد را نیز شامل می شود.

وی خاطر نشان شد: با ساخت این مجتمع خدماتی زمینه برای اشتغال ۳۰ نفر محیا می شود که این امر مصداق عملی تحقق تولید اشتغال و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در شهرستان اردستان با محوریت موقوفات است.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی تصیح کرد: مقوفه حاج معدل السلطان در سال ۱۳۱۸ هجری قمری توسط واقف نیک اندیش آن با نیت روضه خوانی وقف شده است که مساحت این موقوفه ۵۴ حبه از ۷۲ حبه زمین های جنوب اردستان است که مساحت تقریبی این موقوفه ۶۳ هزار متر مربع است و با ساخت این مجتمع خدماتی در بخشی از این موقوفه زمینه بیش از پیش برای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن نیز محیا می شود.

وی در ادامه به سخنان نماینده ولی فقیه در این مراسم اشاره کرد و گفت: آیت الله طباطبائی نژاد در این مراسم خواستار مشارکت بخش خصوصی در زمینه استفاده از موقوفه ها برای سرمایه گذاری شد و بیان داشت؛ موقوفات باید دارای درآمد پایدار باشند تا علاوه بر ایجاد اشتغال به مسائل فرهنگی هم به واسطه اجاره های دریافتی کمک شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تصرف موقوفه بدون اجازه و عقد قرارداد با اوقاف از نظر شرعی حرام است، اظهار کردند: افرادی که در زمین موقوفه اقدام به احداث منازل مسکونی کردند هرچه سریعتر نسبت به عقد قرارداد با اوقاف اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در ادامه به حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این مراسم اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیز در مراسم با بیان اینکه ثبات موقوفات می‌تواند زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی باشد، اظهار کرد؛ اداره کل اوقاف استان اصفهان در این زمینه عملکرد کلی در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در ۳۶ سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ سند برای موقوفات صادر شده است، گفت: این در حالی است که در سه سال اخیر با مدیریتی جهادی و همچنین تلاش و کوشش های به عمل آمده حدود چهار هزار سند برای موقوفات استان اصفهان صادر شده است.

ارسال نظرات