مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با »بسیج»:

بانک با کفایت سرمایه کمتر از 8 درصد بانکی ناسالم است

کامران ندری گفت: اگر کفایت سرمایه کمتر از 8 درصد را نشان دهد دلیل روشن و مبرهنی است که بانک مزبور، فاقد شرایط بانک های سالم می‌باشد.
کد خبر: ۸۸۸۲۱۰۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۳
بانک با کفایت سرمایه کمتر از 8درصد بانکی ناسالم است

کامران ندری مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره مولفه های مورد نیاز برای سالم سازی سیستم مالی اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل‌های بال، مولفه های مورد نیاز تشخیص بانک سالم و ناسالم تعیین و مشخص شده است، لذا شرایط و ویژگی های لازم در این دستورالعمل آمده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های بین المللی بانکی مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد افزود:  میزان کفایت سرمایه و نقدینگی دارایی‌ها، نسبت مطالبات غیرجاری در دستورالعمل‌های بین المللی مشخص شده است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر به عنوان نمونه بال 1 مبنای تشخیص قرار داده شود در بال 1 به طور کامل آمده است که اگر کفایت سرمایه کمتر از 8 درصد را نشان دهد دلیل روشن و مبرهنی است که بانک مزبور، فاقد شرایط  بانک های سالم می‌باشد.

ندری خاطر نشان کرد: بانک مرکزی شاخصه هایی را به عنوان ملاک سلامت بانکی در نظر گرفته است. این در حالی است که در این شاخصه بانکی نسبت‌های مورد نیاز که در سلامت بانکی موثر است را برآورد کرده است.

 وی در خاتمه افزود: بانک مرکزی برآورد لازم از میزان سلامت بانکی  را به صورت راف (خام) دراختیار کارشناسان قرار داده است تا از این طریق بتوانند بانک های سالم و ناسالم را تفکیک کنند.
ارسال نظرات