عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
شیری گفت: طبق آمار های خود بانک مرکزی نقدینگی بیش از 1000 میلیارد تومان هم می رسد؛باید دولت مردان هنر داشته باشند تا این نقدینگی را از رکود و حساب های بانکی به سمت چرخه تولید سوق دهند.
کد خبر: ۸۸۸۲۰۹۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶

غلام محسن شیری، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،  با اشاره به اعتراف بانک مرکزی مبنی بر افزایش تورم طی ماه های اخیر گفت: دو مشکل اساسی گریبان گیر اقتصاد کشور ما است از یک طرف کار آفرینان و تولیدکنندگان داخلی با مشکل نقدینگی مواجه هستند و از طرف دیگر طبق آمار های خود بانک مرکزی نقدینگی بیش از 1000 میلیارد تومان هم می رسد؛باید دولت مردان و مسئولین هنر داشته باشند تا این نقدینگی را از رکود و حساب های بانکی به سمت چرخه تولید سوق دهند.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اگر با به کار گیری نقدینگی در تولید، تولیدات داخلی کشور رشد پیدا کند چند اثر مثبت برای کشور خواهد داشت.کاهش بیکاری و افزایش نرخ اشتغال جلوگیری از رشد تورم و نجات اقتصاد کشور از رکود دستاوردهای رشد تولید خواهد بود.

بیش هزار میلیارد تومان نقدینگی راکت در دست مردم

وی افزود: وقتی صحبت از تولید به میان می آید منظورمان تولیدات کارخانه ای و صنعتی نیست بلکه تولیدات شامل کشاورزی و رونق روستاهای کشور است که می تواند ما به خودکفایی در بسیاری از کالاهای استراتژیک که وارد می کنیم برساند.از طرفی افزایش رونق تولید در روستاها موجب رشد جمعیت روستا و مهاجرت افراد از شهرها می شود.

شیری تصریح کرد: گفتنی است تولید در کشور شامل صنایع دستی و تولیدات خانه ای و کارگاهی می شود.حتی اگر نقدینگی به سمت خدمات و گردشگری سوق داده شود بهتر از راکد ماندن در حساب های بانکی مردم است.امروز نقدینگی در دست مردم بالا است و از طرفی تولید کشور با کمبود نقدینگی مواجه است لذا باید مجلس و دولت محترم در این راستا چاره ای بیاندیشند تا این مسیر ادامه پیدا نکند.

ارسال نظرات