مدیر مالی بانک پارسیان در گفتگو با «بسیج»:
سعید زاغری گفت: تولیدکنندگان به خاطر پارامترهای اقتصادی که در کشورمان وجود دارد اتکای فراوانی به شبکه بانکی داشته؛ لذا غنی سازی بازار سرمایه امری ضروری است. تولیدکنندگان دارایی های موهوم در شبکه بانکی ندارند.
کد خبر: ۸۸۸۲۰۶۶
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳

سعید زاغری مدیر مالی بانک پارسیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اینکه تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان اظهار داشت: تولیدکنندگان از جمله معتبرترین نهادهایی هستند که می‌توانند پول‌های دریافت شده در غالب تسهیلات را به بانک  برگردانند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان می‌توانند ساختار مالی بانکی را حفظ کنند افزود: تولیدکنندگان در پدیده های مالی کشور نقش به سزایی دارند. لذا کاهش نرخ تسهیلات بانکی اثرات نامطلوبی برمتغیرهای اقتصادی برجای می‌گذارد. تولیدکنندگان مهمترین رکن نظام مالی کشورمان هستند.

وی در ادامه بیان داشت: ارائه تسهیلات بانکی به بخش تولیدکنندگان از اهمیت بیشتری نسبت به بخش های بازرگانی برخوردار است. نظریه مهم شبکه بانکی این است که به حوزه های تولید در ارائه تسهیلات اولویت داده شود.

به گفته زاغری، تولیدکنندگان به خاطر پارامترهای اقتصادی که در کشورمان وجود دارد اتکای فراوانی به شبکه بانکی داشته؛ لذا غنی سازی بازار سرمایه امری ضروری است.  تولیدکنندگان دارایی های موهوم در شبکه بانکی ندارند.

مدیر مالی بانک پارسیان افزود: بخش های تولیدی در فواصل زمانی مدت‌دار باید سراغ بازار سرمایه بروند الان با توجه به مسائل مرتبط با  بورس که در اختیار داریم نباید تامین مالی بلندمدت برای طرح های مختلف از طریق بانک ها انجام شود این در حالی است که باید طرح‌ها به بازار سرمایه برود.

زاغری خاطر نشان کرد: ابزارها و اوراق های مختلفی برای تامین مالی طرح های مختلف وجوددارد؛ سرمایه در گردش بازار پول بازار کوتاه مدت محسوب می‌شود نه بلندمدت.

مدیر مالی بانک پارسیان افزود: متاسفانه نهادهای اقتصادی در کشورمان وابستگی فراوان به سرمایه های بازار پولی دارند این در حالی است که نظام بانکی در کشورمان که ازخصوصیات بانکی برخوردار هستند قابلیت دوام و پایداری در فعالیت های بلندمدت مالی و اقتصادی را ندارند؛ از اینرو انعطاف پذیری بانک ها  کاهش پیدا می‌کند لذا اگر به همین شکل بخواهند ورود پیدا کنند  همین چالش های موجود اتفاق میفتد.

ارسال نظرات