معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 913 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سه ماهه نخست سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شده‌اند، افزود: فراگیران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پس از کسب مهارت‌های لازم با دریافت تسهیلات اشتغال وارد بازار کار می‌شوند تا بتوانند با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود به استقلال اقتصادی دست یابند.
کد خبر: ۸۸۸۲۰۳۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، غلامحسین پورمنافی با اعلام اینکه 60 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه ای و 362 نفر نیز در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند، خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خدمات و فعالیت های صنعتی و معدنی بوده است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد برای توانمند کردن خانواده‌های تحت حمایت است، تاکید کرد: بر اساس استعدادسنجی انجام شده، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بر حسب علاقه و استعداد مددجویان برگزار می‌شود تا آن ها در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال با مشکلات و موانع کمتری رو به رو شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه علاوه بر کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، دوره‌های پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال نیز برای مجریال طرح‌های خودکفایی برگزار می‌شود، افزود: نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان اشتغال است و آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت به شمار می آید.

وی با بیان اینکه 465 نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی در دوره‌های پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، حرفه‌آموزی فرزندان، کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف توانمندسازی و استقلال اقتصادی مددجویان انجام می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اعلام اینکه برای 83 نفر از مددجویان تحت حمایت در سه ماهه نخست سال‌جاری کاریابی انجام شده است، تصریح کرد: کاریابی یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد است که با معرفی مددجویان به شرکت‌ها و کارخانه‌ها تلاش می کنیم مسیر خوداتکایی آنان را هموار سازیم.

پورمنافی با اشاره به اینکه با هدف اشتغالزایی برای مددجویان، تعامل و همکاری های خوبی با مراکز دولتی و شرکت‌های کاریابی داریم، تاکید کرد: تعامل مناسب کمیته امداد استان با موسسات کاریابی موجب شد در سه ماهه نخست امسال 28 مددجوی تحت حمایت از این طریق وارد بازار کار شده و از درآمد ثابت برخوردار باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها