مراسم رونمایی همراه با نقد و بررسی دو مجموعه شعر جدید حجت الاسلام انصاری نژاد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۰۲۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مراسم رونمایی همراه با نقد و بررسی دو مجموعه شعر جدید حجت الاسلام محمد حسین انصاری نژاد پیش از ظهر امروز در سالن 22 بهمن سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین دشتی در این مراسم با اشاره به شعر و ادب فارسی گفت: شعر به عنوان یکی از منابع علمی، منطقی باب مستقلی برابر برهان و استدلال باز کرده است و در فرهنگ ایران جای دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر افزود: بیان شعر بر اساس احساس است که در قلب تاثیر می گذارد؛ شعر چون آهنگ زیبایی هایی دارد که ناشی از فطرت انسان است.

وی اظهار داشت: امروز بهترین شعرهای عربی اشعار دوران جاهلیت اعراب است که مورد توجه اعراب قرار می گیرد و زیبایی های شعر به گونه ای است که چشم ها می گیرد.

دشتی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس شعرهای حماسی تاثیر بسیاری در احساس رزمندگان داشت؛ زیبایی های درون شعر را نمی توان انکار کرد و البته زیبایی های آن باید طوری باشد که بر جامعه تاثیرگذار و آن را جهت دار کند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر گفت: برخی از شاعران در سرودن شعر خود توجهی به جامعه ندارند در صورتی که می توان مشکلات جامعه را در شعر بیان کرد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسدار و حافظ نظام و انقلاب است و باید در همه بحران ها حضور داشته باشد افزود: در عرصه هنر قدم هایی برداشته شده است و احساس می شود هنر می تواند به جامعه و انقلاب خدمت شایانی کند، در این راستا نیروی ارزشی و انقلابی به این جبهه می توانند کمک کنند.

در این مراسم تعدادی از شعرا سروده های خود را قرائت کردند. همچنین ساسان نوذری خواننده جوان بوشهری نیز دو قطعه از آهنگ های خود را که حجت الاسلام انصاری نژاد شعر آن را سروده بود اجرا کرد.

همچنین حسین دارند یکی از شاعران بوشهری به نقد شعرهای حجت الاسلام انصاری نژاد پرداخت و با اشاره به ویژگی های این شاعر گفت: انتقاد پذری یکی از شاخص ویژگی های حجت الاسلام انصاری نژاد است.

وی نو و به روز بودن را یکی دیگر از ویژگی های اشعار حجت الاسلام انصاری نژاد دانست و ابراز داشت: حدود سه دهه است که با این شاعر آشنا هستم و از نخستین انجمن شعر که در شهر برازجان پای ریزی شد با وی آشنا شدم.

در این مراسم با حضور مسؤولان و شعرا از دو کتاب شعر «شبخوانی شب بوها» و «دلنخواهی» اثر حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات