شهرستان خدابنده در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم موفق عمل کرده است، در همین راستا به صورت سالانه یک هزار و 200 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۸۱۹۷۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده طی سال برنامه‌های مختلف قرآنی را اجرایی می‌کند.

حجت‌‌الاسلام حسن‌رضامحمدی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های اجرایی این اداره کل طرح تربیت حافظان قرآن کریم است، افزود: اجرای این طرح از پنج سال قبل آغاز شده و نتایج مثبتی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم موفق عمل کرده است، اظهار داشت: در همین راستا به صورت سالانه یک هزار و 200 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم طی برنامه چهارساله از حفظ موضوعی، ترتیبی، شامل حفظ دو، سه و سایر اجزا قرآن کریم تا حفظ کل اجرایی شد، تصریح کرد: این طرح ملی حفظ قرآن در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و موسسات فرهنگی ـ قرآنی اجرایی شد.

محمدی با اشاره به اینکه مرحله دوم اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز از امسال آغاز شده است، اظهار داشت: در مرحله دوم این طرح یک هزار و 500 نفر تربیت می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه تاکنون 30 درصد از میزان تعیین شده در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: پیش‌بینی می شود که سهمیه شهرستان تا پایان شهریور ماه تکمیل شود.

محمدی با اشاره به اینکه مسابقات مفاهیم قرآن کریم نیز روز 15 تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: منبع این مسابقات نیز از تفسیر سوره رعد و یوسف تفسیر آیت‌الله مکارم شیرازی است.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی 200 نفر در مسابقات مفاهیم خدابنده حضور پیدا خواهند کرد، افزود: خوشبختانه استقبال از برگزاری این مسابقات مطلوب بوده است.

محمدی ادامه داد: آزمون کتبی مسابقات مفاهیم و معانی همزمان با سراسر کشور به صورت هماهنگ برگزار خواهد شد و نفرات برتر به مسابقات استانی و در صورت موفقیت به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

ارسال نظرات