تولید کننده محصولات لبنی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج؛

برای فروش "شیر" در طالقان به مشکل برخورده ایم/بازار طالقان شش ماه از سال تعطیل است

آقای عظیمی گفت: قبل از راه اندازی مغازه گاوداری را بنا کردیم اما متاسفانه در فروش "شیر" به مشکل برخورد کردیم و شرکت ها شیری را که از ما خریداری میکردند به صرفه نبود و مجبور شدیم با راه اندازی این مغازه تولید خودمان را به مصرف برسانیم.
کد خبر: ۸۸۸۱۸۸۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، اقای عظیمی تولید کننده و فروشنده مواد لبنی در طالقان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با طرح مشکلات موجود در عرصه محصولات لبنی اظهار داشت: این مغازه به مدت سه سال است که راه اندازی است، اما قبل از راه اندازی مغازه گاوداری را بنا کردیم اما متاسفانه در فروش "شیر" به مشکل برخورد کردیم و شرکت ها شیری را که از ما خریداری میکردند به صرفه نبود و مجبور شدیم با راه اندازی این مغازه تولید خودمان را به مصرف برسانیم.

برای فروش

وی با بیان اینکه 6 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مغازه در حال فعالیت هستند افزود: در فصل پاییز و زمستان برای فروختن شیر به مشکل برمیخوریم .

این تولید کننده تصریح کرد: متاسفانه بازار طالقان در طول سال 6 ماه فعال است و در 6 ماه بعدی فعالیتی در این بازار دیده نمیشود تا بتوانیم محصولات خود را به فروش برسانیم.

اقای عظیمی گفت: روزهای آخر هفته که گردشگران به این منطقه می آیند محصولاتی از قبیل دوغ و ماست چکیده را به رستوران ها عرضه میکنیم و محصولات ما تنها در طالقان توزیع میشود.

وی در خصوص پیشینه تولید لبنیات در طالقان اظهار داشت: این کار به صورت سنتی از چند نسل قبل وجود داشته است، اما در حال حاضر کم بود دامپزشکی و کم بودن امکانات باعث شده است روز به روز دام کاهش پیدا کند، بسیاری از دامپروری ها کار خود را در این شهرستان تعطیل کرده اند .

این تولید کننده با بیان اینکه سه سال قبل با ورود دستگاه شیر سرد کن به طالقان اقدام به فروش شیر خام کرده است گفت: همکاران ما در این صنف در حال حاضر با الگو برداری از این کار اقدام به فروش شیر خام کرده اند.

اقای عظیمی با بیان اینکه عرضه کننده محصولات دیگرتولید کنندگان در این شهرستان است تصریح کرد: شیر سه گاوداری را با قیمت خوبی از آنها خریداری میکنم و به فروش میرسانم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طالقان افرادی که محصولان لبنی تولید میکنند در کنار آنها محصولات دیگر از قبیل عسل، نان محلی، آبغوره، آبلیمو را نیز به فروش میرسانند.

گفتنی است با وجود اینکه این شهرستان قطب مواد لبنی منطقه محسوب میشود اما تنها توزیع این مواد به داخل شهرستان محدود شده است و حتی به استان های همجوار نیز صادر نمیشود.

امید است با برطرف شدن موانع در راه تولید و توزیع این محصولات به زودی شاهد صادرات آنها به دیگر استانها و کشور های دیگر باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار