یکی از مطالبات به حق مردم نیشابوراز مسئولین بحث گذر آزادراه حرم تا حرم از نیشابوراست که پاشنه آشیل مسئولین ونمایندگان فعلی این شهرستان است .
کد خبر: ۸۸۸۱۸۵۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از خراسان رضوي؛ یکی از مطالبات  به حق مردم نیشابوراز مسئولین بحث گذر  آزادراه حرم تا حرم  از نیشابوراست که پاشنه آشیل مسئولین ونمایندگان فعلی این شهرستان  است .  
گذرپروژه عظیم  آزادراه حرم تاحرم  از شهر نیشابور  به عنوان یک مسئله ژئواستراتژیک و ژئوپلتیک وامنیتی تاثیر به سزایی در توسعه منطقه دارد که اگر این اتفاق به سرانجام نرسد در عمل شهرنیشابور وشهرهای اقماری قدمگاه ، خرو ، درود واسحاق آباد بخش زبرخان نیز از گردونه کریدور جاده ای کشور خارج گردیده ودرآینده ارتقای بخش زبرخان به شهرستان  را نیز به مخاطره خواهد انداخت.
باید توجه داشت نیشابور شهرستانی تاریخی ، فرهنگی ،گردشگری ، صنعتی ، کشاورزی و...است  که در محور اصلی جاده ولایت ،جاده ابریشم وکریدور غرب به شرق  قرار گرفته وبه عنوان باب الرضا (ع) که حضرت امام رضا (ع) از مدینه تامرو تنها شهری که برگزید وحدیث شریف سلسله الذهب را بیان کرد نیشابور بود که می تواند بخش عظیمی از بار مشهد مقدس را به عنوان نزدیک ترین شهرستان با پتانسیل های بالقوه وبالفعل فراوان به دوش کشد و تقاطع این آزاد راه بانیشابورکمک شایانی به بحران  جمعیتی ،ترافیکی ، زائری وگردشگری مشهد مقدس خواهد کرد.
نگارنده این سطور در سفری که به اتفاق اصحاب رسانه در سال گذشته به مجلس شورای اسلامی داشتیم به نمایندگان مردم شریف نیشابور در مجلس شورای اسلامی متذکر گردیدم که بحث آزادراه حرم تاحرم پاشنه آشیل مسئولین ونمایندگان فعلی نیشابور است واگر این مهم به سرانجام نرسد دیگرنباید امیدی به  توسعه ؟! شهرستان نیشابور داشت!
اینک با پیگیری های انجام  شده ورایزنی های اخیر با اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  باتوجه به اینکه الحاقیه قرارداد مشارکتی اجرایی قطعه (سبزوار-نیشابور-مشهد) و (گرمسار –سمنان) در هفته گذشته با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) نهایی شده و این شرکت رسماً کار فیزیکی و عملیاتی ساخت این قطعات را شروع کرده است.
ودر این میان نقشه‌های حدفاصل سه‌راه تربت‌حیدریه تا مشهد تهیه‌شده است و کار عملیاتی آن نیز توسط قرارگاه خاتم‌ آغاز خواهد شد و قطعه گرمسار –سمنان نیز در حال اجراست وتاکنون جهت  ساخت قطعه (سبزوار-نیشابور-مشهد) کار اجرایی صورت نگرفته است .
از آنجا که قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه یکی از اصلی ترین شرکا ومسئول این پروژه عظیم می باشد وهنوز نقشه مسیر راه نیشابور به مشهد عملیاتی واجرایی نگردیده است فرماندهی تیپ 21زرهی امام رضا(ع) نیشابور می توان به عنوان یکی از مهمترین مجموعه های بزرگ رایزنی خویش را با مسئولین این پروژه آغاز وانشااله به ثمرات خوبی نزدیک نماید .
با اهتمامی که در همه مردم ومسئولین نیشابور جهت احقاق حق خویش دراحداث  این پروژه عظیم آزادراه حرم تا حرم از نیشابور وشهرستان می باشدبتوانیم  نسل حاضر وآینده نیشابور را بیش از پیش به توسعه ابرشهر ایران امیدوارتر سازیم . انشاله
گفتنی  است پروژه آزادراه حرم تا حرم در مهرماه سال 89 باهدف اتصال استان قم به خراسان رضوی و تسریع در مدت‌زمان سفرها و کاهش میزان مصرف سوخت کلید خورد و بر اساس برآوردها قرار بود تا پایان دولت دهم  دو شهر زیارتی قم و مشهد در مسیری آزاد راهی به هم متصل شوند و بر اساس قرارداد دولت دهم و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سهم بخش دولتی در این پروژه 70 درصد و سهم بخش خصوصی 30 درصد پیش‌بینی‌شده بود اما به دلیل مشکلات اقتصادی این پروژه در سال‌های 91 تا 92 متوقف ماندو طرح ملی آزادراه حرم تا حرم در استان خراسان رضوی به طول 223 کیلومتر است که 60 کیلومتر از آن در قطعه سبزوار-نیشابور واقع‌شده است.
سیدباقر میرعلمدار


ارسال نظرات
پر بیننده ها