مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان محمودآباد مطرح کرد:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های محمودآباد با بیان اینکه خبر از امضای قراردادی جدید با شرکت توتال فرانسه بر سر توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ارزش ۴/۸ میلیارد دلار موجب نظرهای متعددی شده است.
کد خبر: ۸۸۸۱۸۴۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های محمودآباد با بیان اینکه خبر از امضای قراردادی جدید با شرکت توتال فرانسه بر سر توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ارزش ۴/۸ میلیارد دلار موجب نظرهای متعددی شده است اظهار کرد: برخی تحلیلگران همسو با دولت این مسئله را کاملا سطحی نگرانه تحلیل کردند و راه پیداکردن شرکت‌های اروپایی بر سر چاه‌های نفت‌مان و تسلط بر سرمایه ملی‌مان را به تعبیری ‹میوه برجام› تلقی نمودند که برجام نتیجه داد و برخی شرکت های مطرح بین المللی در نتیجه ی برجام به کشور راه پیدا کردند!

محمد جواد ذبیح نژاد گفت: این تعبیرِ بسیار کورکورانه، حزبی و کانالیزه شده است زیرا سعی دارد برجامِ نافرجامی را که جز سیمان و تحریم‌های بیشتر توسط سنای آمریکای و کوچک‌تر شدن سفره‌ی مردم، چیزی را به همراه نداشت با این قرارداد توجیه کند.

وی با بیان اینکه مرور تاریخ سابقه شرکت توتال فرانسه را به خوبی نشان می دهد، تصریح کرد: در سال ۱۳۷۹ که توافقی نفتی را می بینیم که اتفاقا طرف حساب همین شرکت توتال فرانسه بوده است، توافقی بر سر توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که با بهانه گیری‌های مختلفِ شرکت توتال، این توافق هیچگاه به قرارداد تبدیل نشد
وی نمونه بارز کارشکنی توتال در ایران را دادن رشوه در دولت اصلاحات برای دریافت توافق نامه دانست و اظهار کرد: چه خوب است که انسان مومن از یک سوراخ، دو بار گزیده نشود. اما امروز با امضای این قرارداد با شرکت‌های خارجی، ملی شدن صنعت نفت به چالش کشیده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها