مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام؛
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان گفت: باید دفاع مقدس را با نگاه سیاسی اعتقادی به تجزیه و تحلیل بپردازیم چون که از همین نگاه انقلاب پیروز شد و دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست و همین نگاه منافع غربی ها را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۸۸۸۱۸۲۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، "سردار سید صادق حسینی" فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان در همایش تجلیل از فعالان عرصه دفاع مقدس که صبح امروز در سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت:اگر امروز فعالان عرصه دفاع مقدس قطعه ای از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در ایلام را ثبت و ضبط می کنند، اگر سروده ای می سرائیم یا فیلمی ساخته می شودو یا هر حرکتی در این خصوص انجام می گیرد می خواهیم تاریخ پر افتخار خودمان را نگارش کنیمو به آیندگان بگوییم شیوه حرکت ما این استوشما نیز از این الگو پیروی کنید.

سردار حسینی افزود:اگر بناست یادمانی احداث یا موزه ای بسازیم ،بخاطر معرفی رشادت های قهمانان دفاع مقدس در استان ایلام است.

حسینی افزود: ما با یک نگاه اعتقادی، ارزشی و سیاسی باید به معرفی دفاع مقدس بپردازیم چرا که هشت سال جنگ تحمیلی یکی از سوابق تاریخی این سرزمین است و پاسداشت همه کسانی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اسلام و انقلاب و سرحدات دفاع کردند

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان گفت: باید دفاع مقدس را با نگاه سیاسی اعتقادی به تجزیه و تحلیل بپردازیم چون که از همین نگاه انقلاب پیروز شد و دیانت ما عین سیاست ماو سیاست ما عین دیانت ماست.و بر این نگاه است که دشمن تلاش می کند سیاست و دیانت مردم را محو کند.بخشی از جنگ های و نزاع های منطقه ای ، محلی و جهانی که صورت می گیرد برمبنای منافع سیاسی و بخشی نیز بر مبنای منافع اعتقادی است، سیاست اعتقادی ماست که منافع غربی ها را به خطر انداخته است.

وی گفت:دفاع مقدس یک دفاع اعتقادی و بر مبنای اصول و ارزش های اسلامی بود که مردمان قهرمان کشورمان با تمام ظرفیت و توان شان با تشریک مساعی آمدند و با همبستگی منسجم در مقابل دشمنان انقلاب محکم ایستادند و باعث شدند تیر دشمن به سنگ بخورد.

سردار حسینی در ادامه تصریح کرد: ارزش شهدا و رزمندگان ما قابل قیمت گذاری نیست بلکه بسیار گرانبها و معنوی است.

وی افزود: در معرفی بعد معنوی دفاع مقدس همگی باید با تشریک مساعی از یک خاطره کوچک و ارزشمند آن دوران تولیدات اثرگذاری بسازیم چرا که خیلی از فیلم ها ساخته و پرداخته ذهن یک هنرمند است در حالی که یک قصه ارزشی دوران دفاع مقدس می طلبد با ظرافت و به شیوه ای مبتکرانه استخراج شود.

سردار حسینی گفت: در جنگ تجربیات گرانبهایی به دست آوردیم، استقلال، هویت سیاسی، مذهبی، تجهیزات نظامی همه را از جنگ تحمیلی به ما آموخت، در جنگی نابرابر ما به دانش هایی رسیدیم که اگر جنگ نبود شاید هرگز به این موفقیت ها دست نمی یافتیم.

وی افزود: تاریخ نشان داد قبل از انقلاب کشور ما کاملا در اختیار آمریکا بود ، در مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی کاملا مشخص است که در زمینه های علمی، پزشکی، تولیدات هسته ای، و ... ایران در منطقه حرفی برای گفتن دارد.

این فرمانده نظامی گفت: در عملیات کربلای 5 که عراقی ها با تمام امکانات و با استفاده از سلاح شیمیایی مردم را بمباران می کردند رزمندگان در باتلاق های شلمچه دنبال خمپاره ها می گشتند تا نحوه ساخت آن را بیاموزند.

سردار حسینی گفت: ما باید در مقابل زیاده روی های دشمن مقاومت کنیم و تلاش جهادی و انقلابی مجاهدانی که امنیت کشور را حفظ کردند را باید پاس بداریم.

وی در ادامه اذعان داشت: باید قوی باشیم تا شاخه های انقلاب سایه بگستراند باید فرهنگ و ذهنیتمان در مقابل بدعهدی های آمریکا خوشبینانه نباشد. برای استقلال و پیشرفت کشور هزینه های سنگینی داده ایم و به نتیجه نیز رسیدیم.

ارسال نظرات