عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه در حوزه قاچاق، مشکل و خلا قانونی نداریم، گفت: مجموعه قوانینی که در اختیار مسئولین و دولت است، برای یک مبارزه قاطع و اثرگذار کفایت می کند.
کد خبر: ۸۸۸۱۸۱۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه در حوزه قاچاق، مشکل و خلا قانونی مبارزه با قاچاق نداریم، گفت: مجموعه قوانینی که از سابق تصویب شده و در اختیار مسئولین و دولت است، برای یک مبارزه قاطع و اثرگذار کفایت می کند.

وی افزود: قاچاقچیان گاهی مسئولیت یک کالا را برای چند نفر می گذاشتند تا جرم آن کاهش پیدا کند، در قوانینی که مصوب کرده ایم، این موضوع نیز اصلاح شد و در تعزیرات حکومتی، قاچاق به هر تعداد و یا به هر مبلغی باشد، جریمه اعمال شود یعنی اگر مجازات ها برای کالاهای زیر یک میلیون تومان تخفیف داشت، دیگر تخفیف ندارد و جریمه ها باید پرداخت شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره مبارزه با قاچاق کالا در سطح گسترده، بیان داشت: توقع مجلس این است که تمام تصمیماتی که قبلا اتخاذ شده است، تاکنون انجام شده باشد و به آینده ای که مسئولین باشند یا نباشند، واگذار نشود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت اقدامات مناسبی صورت گرفت و از وزیر اقتصاد نیز در این باره سوال هم شده است و مجلس نیز در کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون حقوقی و قضایی در خصوص موضوع قاچاق با دقت زیاد بررسی می کند.

ارسال نظرات