مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع):
حجت الاسلام کریم سرافراز، گفت: تبلیغات بعنوان بازوی قوی فرماندهان دفاع مقدس، نقش اساسی در کسب موفقیت های رزمندگان اسلام داشت.
کد خبر: ۸۸۸۱۸۱۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در گفتگو با خبرنگار بسیج، با تقدیر از دست اندرکاران برگزارکننده دومین همایش پیشکسوتان تبلیغات دفاع مقدس در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، به تشریح اهمیت نقش تبلیغات در جنگ و دفاع مقدس پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز، اظهار کرد: ابزار تبلیغات با تإثیرگذاری وسیع توانست شور و شعور را در جامعه از خطوط مقدم نبرد تا عقبه جبهه نهادینه کند.

وی، افزود: حضور روحانیون، مداحان و هنرمندان انقلابی در واحد تبلیغات دفاع مقدس، به تعمیق باورهای دینی رزمندگان کمک شایانی کرد و امروز نیز با کمک تبلیغات می توانیم ارزش های دفاع مقدس را به نسل جدید انقلاب منتقل کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با بیان اینکه؛" تبلیغات بعنوان بازوی قوی فرماندهان دفاع مقدس، نقش اساسی در کسب موفقیت های رزمندگان اسلام داشت"، تصریح کرد: برپایی برنامه های توسل به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، نوحه خوانی های حماسی، بیان احکام دفاع از نظر اسلام و سیره بزرگان دین و ...، دیگر امور تبلیغی توانستند روحیه رزمندگان را تقویت و بینش و دانش آنان را در زمینه های مختلف دفاعی ارتقا دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، با اشاره به فرهنگ غنی تشیع و حقیقت معارف شیعه، تأکید کرد: فرهنگ ایثار و مقاومت که برگرفته از سیره اهلبیت و مکتب خونین عاشوراست از مهم ترین عوامل دگرگونی در جنگ و موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام بر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث عراق با حمایت دولتهای غربی و آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

وی، گفت: امروز نیز در اتفاقات کشورهای اسلامی منطقه مانند؛ عراق، سوریه و یمن، به وضوح نقش توسل به معصومین علیهم السلام و الگوگیری از مکتب اباعبدالله الحسین علیه السلام و فرهنگ مقاومت شیعی را می توانیم ببینیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تبلیغات را ابزاری برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مقاومت در جامعه دانست و افزود: این تبلیغات بود که باورهای جوانان را بارور می کرد و در سایه توکل به خداوند متعال و رهبری داهیانه فرمانده معظم کل قوا به سوی خطوط مقدم نبرد گسیل می ساخت و در شب های عملیات به اسطوره ای از ایثار و مقاومت و پایداری تبدیل می کرد، که یک تنه در برابر خیل انبوه تجهیزات و قوای دشمن می تاخت.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، امور هنری در تبلیغات دفاع مقدس و ثبت و ضبط لحظات ناب از زندگی و سیره شهدا و رزمندگان در دوران ایثار و حماسه را از دیگر عوامل مؤثر در حفظ ارزش های آن دوران دانست که با انتقال این تجربیات به نسل جدید انقلاب، می توان گوشه های ناگفته بسیاری از رشادت های فرزندان این مرز و بوم را بیان کرد و الگوهای شاخصی را به آیندگان ارائه نمود.

به گزارش بسیج؛ دومین همایش رزمندگان تبلیغات تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام و تیپ 91 بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف، روز پنج شنبه 15 تیرماه 96 با حضور یادگاران دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار می شود.

ارسال نظرات