رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام نصب و راه‌اندازی بیش از 400 میلیارد ریال تجهیزات درمانی در بیمارستان 160 تختخوابی امام،برای ارتقاء و راه‌اندازی این بیمارستان به عنوان مرکز تخصصی قلب به بیماران ارجاعی از غرب و شهرهای مرکزی مازندران ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۸۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین مسائل هر جامعه‌ای که به صورت مستقیم با افراد آن جامعه سر و کار دارد.

موضوع بهداشت و درمان در دولت یازدهم با نگاه ویژه نگریسته شده و با ایجاد طرح تحول سلامت و دیگر طرح‌های درمانی بنا به منویات رهبر معظم انقلاب سعی شده تا تنها دغدغه بیماران درد و رنج بیماری لحاظ شود.

برای بررسی مسائل درمانی و بیمارستانی در بین شهرهای مازندران به سوی شهرستان آمل روانه شدیم.

آمل از گذشته تاکنون با روند مطلوب در فضای بیمارستانی و امکانات درمانی روبرو بوده است و هم‌اکنون با دارا بودن چهار بیمارستان دولتی همانند بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان 17 شهریور، بیمارستان امام علی(ع) و بیمارستان امام خمینی(ع) و یک بیمارستان خصوصی به نام شمال در روند خدمات‌رسانی به بیماران گوی سبقت را از دیگر شهرها ربوده است.

مازندران از استان‌های شاخص در زمینه بیماری‌های قلبی و عروق و سکته‌های قلبی در سطح کشور است و نیاز مرکز تخصصی قلب در این استان شمالی از گذشته تاکنون احساس می‌شد.

بیمارستان امام خمینی(ع) آمل هم که بیش از یک سال از تأسیس آن می‌گذرد و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روبان آغاز به فعالیت آن قیچی زده شد از گزینه‌های تبدیل به مرکز قلب بوده و در نتیجه تصمیمات مسؤولان هم اعلام شده که بخشی از بخش قلب و عروق بیمارستان امام رضا(ع) که یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های مازندران محسوب می‌شود به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز 27 شهریور سال گذشته در بازید از بیمارستان‌های شهرستان آمل در جمع رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها اعلام کرد: بیمارستان تازه تاسیس امام خمینی (ره) آمل به مرکز تخصصی و پیشرفته قلب و عروق تبدیل می‌شود.

قاسم جان‌بابایی در این بازدید از خریداری تجهیزات مورد نیاز انجام عمل قلب باز و تشخیص‌های پیشرفته آنژیوگرافی در بیمارستان امام آمل خبر داد و افزود: تا آبان ماه سال 1395 شرایط استفاده از این امکانات برای بیماران ارجاعی فراهم می‌شود و کادر پزشکی فوق‌تخصصی و تخصصی مورد نیاز هم از مهر ماه همان سال به تدریج به این بیمارستان اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام نصب و راه‌اندازی بیش از 400 میلیارد ریال تجهیزات درمانی در بیمارستان 160 تختخوابی امام، ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء و راه‌اندازی این بیمارستان به عنوان مرکز تخصصی قلب و عروق امکان سرویس‌دهی به بیماران ارجاعی از غرب و شهرهای مرکزی مازندران فراهم می‌شود.

 هم‌اکنون در حال سپری کردن چهارمین ماه سال جدید هستیم و با گذشت حدود هشت ماه از وعده رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبنی بر راه‌اندازی بخش قلب و آنژیوگرافی در بیمارستان امام خمینی(ره)، خبری از راه‌اندازی این بخش نیست در حالی که مردم شهرستان آمل و دیگر شهرهای مازندران که از بیماری قلب و عروق رنج می‌برند براساس صحبت‌های امیدبخش این مسؤول به تبدیل بیمارستان جدیدالتأسیس مازندران به مرکز قلب هستند و هر روز این امیدواری بیشتر از گذشته می‌شود.

در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به مازندران و افتتاح چهارمین بیمارستان دولتی آمل، این مرکز درمانی به صورت شبانه‌روزی به بیماران زیادی خدمات ارائه می‌کند.

هم‌اکنون بخش‌های سی‌تی اسکن، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، بستری بیماران داخلی، جراحی، اتاق عمل و ای‌سی‌یو بیمارستان امام خمینی(ره) در حال کار بوده و با استفاده از کادر درمان، پزشکان مجرب و توانمند با ارائه خدمات به انواع مختلف گروه‌های بیمه‌ای تلاش زیادی به رفع درد و آلام بیماران دارند.

با توجه به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) آمل در فضایی زیبا مجاور محور مواصلاتی هراز در سه طبقه راه‌اندازی شده است و با زیربنای بالا فضای بیمارستانی زیادی را شامل می‌شود با کادر مجرب آمادگی راه‌اندازی بخش قلب، آنژیوگرافی، عفونی و آنکولوژی را دارد و در این راه باید مسؤولان استانی و کشوری آستین همت را بالا بزنند.

مردم بسیاری از شهرهای مازندران با رصد خبرهایی مبنی بر راه‌اندازی بخش جراحی قلب در آینده نزدیک به دستان یاری‌گر مسؤولان چشم دوختند و امیدوارند تا هر چه زودتر بر دردهای زجرآور آنها که در مراکز درمانی خصوصی با هزینه‌های هنگفت درمان می‎شود، مرهم التیام‌بخش بگذارند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها