بزرگترین تالاب شهری مازندران در بابل به بهره برداری می رسد

وی با اشاره به اینکه تالاب حیدرکلا به عنوان بزرگترین تالاب استان مازندران در محدوده شهری است، افزود: وسعت این پارک 34 هکتار بوده و مردم حیدرکلا، حاجی کلا و حمزه کلا از آب این تالاب برای امر کشاورزی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۴۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین بیژنی در کنفرانس خبری رسانه‌های مکتوب و مجازی اظهار کرد: از 30 سال قبل تاکنون مسؤولان شهرداری و شورای شهر و مدیران مختلف در صدد بودند از این مکان بسیار زیبا با چشم انداز طبیعی استفاده کنند اما به هر دلایلی این امر میسر نشد.

وی با اشاره به اینکه تالاب حیدرکلا به عنوان بزرگترین تالاب استان مازندران در محدوده شهری است، افزود: وسعت این پارک 34 هکتار بوده و مردم حیدرکلا، حاجی کلا و حمزه کلا از آب این تالاب برای امر کشاورزی استفاده می‌کنند.

شهردار بابل تصریح کرد: شهرداری بابل از حدود یک سال قبل با ایجاد تفاهم،همدلی و همراهی مردم حیدرکلا، حاجی کلا و حمزه کلا که صاحب نسق آب بودند و از این آب استفاده می‌کردند  نشست‌های مختلفی برگزار کرده تا از چشم انداز طبیعی این تالاب به نحو احسن استفاده شود.

بیژنی با اشاره به اینکه در مجتمع نیلوفر آبی از نظر زیست محیطی به اکولوژی پرندگان و ماهیان توجه ویژه شده است، خاطرنشان کرد: نخستین اقدامی که از دو هفته قبل به محض  اینکه تالاب در اختیار ما قرار گرفت نظافت و تمیزی محوطه‌های تالاب، داخل و خارج و محدوده‌های منتهی به تالاب از زباله و آشغال بوده است.

وی از احداث حوضچه آرامش در مجتمع نیلوفر آبی خبر داد و یادآور شد: این حوضچه برای جلوگیری از سرازیر شدن آب‌های کثیف رودخانه‌ها که وارد تالاب می‌شود احداث شده تا به زیست پرندگان، ماهیان و حتی نیلوفرهای آبی صدمه وارد نکند.

 شهردار بابل با اشاره به اینکه گروهی از کارشناسان مجرب متشکل از اساتید دانشگاه‌ها، محیط زیست با مدارک دکتری برای اجرای مطلوب پروژه نیلوفر آبی مشغول بررسی هستند، ادامه داد: پرورش انواع گیاهان و گونه‌های مختلف ماهیان متناسب با شرایط اقلیمی این تالاب درحال بررسی است.

وی از استقرار انواع قایق پدال و پارویی در مجتمع نیلوفر آبی خبر داد و افزود: احداث سرویس بهداشتی، غرفه پیش ساخته مسیرهای داخل تالاب، استفاده از اسب و درشکه، دوچرخه سواری و سایر امکاناتی که اسباب رفاه و شادی مردم را فراهم می‌کند از جمله برنامه‌های تفریحی مجتمع نیلوفر آبی است.

بیژنی جلوگیری از شکارهای غیرمجاز در مجتمع نیلوفر آبی را از دیگر برنامه‌های شهرداری بابل برشمرد و گفت: به محض بهره‌برداری از مجتمع نیلوفر آبی از ورود خودرو و موتورسیکلت به داخل مجتمع جلوگیری می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار