در گفتگو با خانواده یکی از شهدای پرواز 655 ایران ایر عنوان شد؛

آمریکا و گروهکهای تروریستی از بدبختی خود دست به کشتار مردم بی دفاع می زنند/آسیب های جامعه ناشی از به فراموشی سپردن راه شهداست

شهید حاج نادر میرکی (جام گوهری) متولد شهرستان قلعه گنج یکی از ۲۹۰ نفری بود که در تاریخ ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ در هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بود که در پرواز بندر عباس به مقصد دبی در در جزیره هنگام در ابهای ایران توسط ناو جنگی وینسینس مورد هدف قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۳۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، شهید حاج نادر میرکی (جام گوهری) متولد شهرستان قلعه گنج یکی از ۲۹۰ نفری بود که در تاریخ ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ در هواپیمای مسافربری شماره ۶۵۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بود که در پرواز بندر عباس به مقصد دبی در در جزیره هنگام در ابهای ایران توسط ناو جنگی وینسینس مورد هدف قرار گرفت،حاج نادر میرکی و ۲۸۹ نفردیگراز مسافران و خدمه که تعداد ۱۱۸ نفراز انها زن وکودک بودند به شهادت رسیدند.
لیلا صمیمی همسر شهید حاج نادر میرکی (جام گوهری)  در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت ۱۲ تیر سالروز حمله ناو جنگی به هواپیمای مسافربری ایران وی از شروع زندگی مشترکشان گفت ؛ در سن ۱۱ سالگی با نادر ازدواج کردم که ایشان ۱۸ سال داشتند ایشان در ان زمان در امارت کار بودند و بعد ازمدتی به ایران امدند و بعنوان تاجر حنا شروع به فعالیت کردند و طولی نکشید که بعنوان یک تاجر موفق در سطح شهرستان مطرح شدند .
ایشان از اخلاق و روحیات این شهید گفتند که  شهید در طول مدت اقامت خود در امارت سواد خواندن و نوشتن را فراگرته بودند و به چندین زبان زنده دنیا نیز سخن می گفتند ایشان قران را با صوت بسیار زیبا ودلنشین می خواندن که صوت زیبای ایشان در خواندن قران هنوز هم زبان زد مردم می باشد .
شهید در سن ۲۵ سالگی به خانه خدا مشرف شدند و هیچگاه ندیدم که نادر نماز شب خود را ترک کند یا یک روز دست از خواندن قران برداند ایشان ارزو داشتند که یک روز شهید شودند وچنیدن بار برای رفتن به جبهه اقدام کردن که با مخالفت شدید پدر و مادرشان روبه رو شدن که سرانجام در تاریخ ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ به ارزوی دیرینه خود رسدند .
همسر شهید حاج نادر میرکی از روزی که مطلع شدن هواپیمای که شوهرشان در ان بود توسط ناو جنگی امریکا منفجر شده است برایمان گفتند وبا هزن واندوهی دیرینه ای که  انگار سالها بود روی چهرهشان مانده است بیان کردن ؛لحظه ای که از رادیو و تلویزیون اعلام کردن هواپیمای مسافربری ایران مورد هدف ناو جنگی امریکایی قرار گرفته و مطمین بودیم که نادر هم با همین پرواز به دبی رفته بسیار شک زده بودم ولی با این وجود هنوز به خودم امید واهی  می دادم که اینجور نسیت و شوهرم داخل این هواپیما نبوده تا این که شب ان روز که انگار  چندین سال برایمان گذشت پسر خاله شهید از بندرعباس تماس گرفته و گفتند که حاج نادر دیگر بر نمی گردد.
 
حاج نادر میرکی در ان زمان شوار و بزرگ روستا بودند و  به سبب اخلاق و رفتار نیکو در میان اقوام و اشنایان داری محبوبیت بسیار خاصی بودند بطوری که همین محبوبیتشان باعث شد که ایشان روز قبل حادثه بلیط خود را به سبب برقراری سازش میان دو خانواده به روز دوازدهم تغییر دهند و سرنوشتشان این بود که در این پرواز به مسافرت ابدی بروند.
 
همسر شهید نادر میرکی  (جام گوهری)با گلایه از مسولینی بنیاد شهید که میان شهدا فرق قایل می شود صحبت های خود را ادامه دادند:مسولین بنیاد شهید نسبت به ما بسیار کم لطف بوده اند و میان شهدا فرق می گذارند بطوری که چندین بار برای مرمت و بازسازی مزار شهید به کرمان مراجعه کردیم که هر بار با جمله های نظیر  (بودجه نیست ،بودجه اش که امد چشم  و…) مواجهه شدن و خودمان اقدام به مرمت  مزار شهید کردیم.
به سراغ یونس یکی از فرزندان شهید میرکی رفتیم تا از سالهای پردرد نبود پدر برایمان بگوید وی با معرفی خود شروع کردن ؛بنده یونس جام گوهری (میرکی)فرزند پنجم خانواده و فرزند دوم پسر و دبیر اموزش و پرورش هستم و در زمانی که پدرم شهید شد بنده فقط پنج سال ونیم داشتم  ،زهرا فرزند بزرگ خانواده ۱۴ سال، نرگس ۱۲سال،یوسف۹سال و صفیه خواهر کوچکم هفت ماه سن داشت   .
خبرنگار ما از لحظه مطلع شدنشان از شهادت پدرشان پرسید:لحظه ای که مطلع شدیم ناو جنگی امریکای هواپیمای که پدرم در ان بوده را منفجر کرده و تمامی  مسافران هواپیما نیز به شهادت رسیده اند یک هرج ومرج و ناراحتی در خانواده به وجود امد و در ان لحظه که من یک کودک پنج ونیم ساله بودم یک احساس شکست به من دست داد که در ان لحظه احساس کردم تمام دنیا بر روی سر من خراب شده و این حس هیچگاه از وجود من نرفت .
یونس از لحظه تدفین پیکر پدرشان برایمان گفتند:موقعی که پدرم را برای تدفین به قلعه گنج اوردند  با وجود اینکه من پنج  سال سن داشتم و ارزو داشتم برای اخرین با پیکر بی جان پدرم خدا کنم و او را ببینم ولی خانواده ام به لحاظ سن و سالم به من اجازه این کار را ندادند .
فرزند شهید نادر میرکی (جام گوهری)رو به کاپیتان ناو جنگی امریکای اینچنین گفت: من کاپیتان ناو وینسنس را بخشیدم اصلا نمی توانم کینه به دل بگیرم چون می دانم این افراد از روی زبونی ،زبوری و از روی بدبختی خودشان بود که دست به چنین اقدام زدند که ۲۹۰ نفر ادم بی گناه را در اوج اسمان قتل عام کردند.
آمریکا و گروه های تروریستی دست نشانده ان در طول همین چندین سال گذشته  از بدبختی دست به کشتار مردم بیگناه و بی دفاع در منطقه می زنند و ما می بینیم که انسانهای بیگاه زیادی کشته می شوند  و باید جوابگو خون این انسانها در اخرت باشند.
یونس در ادامه با اعلام نارضایتی از کم رنگ شدن راه شهدا دربین بعضی از مسولین بیان داشتند:مسولین ما یک جاهای کارهای انجام داده اند که حرمت ، احترام و راه  شهدا کم کم دارد کم رنگ میشود مسولین عوض اینکه ادامه دهنده راه شهدا باشند و به آن سمت حرکت کنند راه آنها با راه شهد دارد کج می شود .
یونس ادامه داد: خیلی از نقص ها و اسیب های موجود در جامعه ما حاصل به فراموشی سپردن راه وعقیده شهدا می باشد که ما باید نسبت زنده نگه داشتن عقیده  این بزرگواران تمام تلاش خود را به کار ببریم.
مردم درک کنند که علت شهید شدن خیل زیادی از جوانان ما جز در راه دین در راه مملکت وخانواده نبوده و راهی که رفته اند راه پاک و درستی می باشد که خداوند به انها نشان داده است و ما باید ادامه دهند راه این عزیزان باشیم.
 
ارسال نظرات