مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر ضرورت بازخوانی و آشکارسازی جنایت های آمریکا، شناخت بیشتر و عمیق‌تر جبهه استکبار و خوی آمریکایی گفت: نگاه کشورهای غربی به حقوق بشر یک نگاه سطحی بشری است.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۱۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
نگاه کشورهای غربی به حقوق بشر نگاهی سطحی است/ هدف اصلی‌ آمریکا نابودی اسلام ناب است
حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به روز افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: آمریکا تا به حال نشان داده که هیچ‌گاه به اصول و قوانین بین المللی و انسانی پایبند نیست بلکه همواره حقوق مردم را ضایع و با خود برتربینی که ناشی از خوی استکباری است خود را کدخدای جهان می داند.

وی با بیان اینکه نامگذاری هفته دوم تیر ماه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان هفته «افشای حقوق بشر آمریکایی» به دلیل جنایت‌های آمریکا به ویژه نسبت به جمهوری اسلامی ایران است، افزود: وقایعی که در طول دوران انقلاب از ناحیه آمریکا یا کشورهای مورد تایید آمریکا نسبت به ایران انجام شده باعث شده که این روز با عنوان روز «افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تشریح مصادیق نقض حقوق بشر توسط دولت جنایتکار آمریکا به جریان 7 تیر سال 60 اشاره و عنوان کرد: در این حادثه منافقین، با بمب‌گذاری دکتر بهشتی رئیس قوه قضائیه و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو اجرایی قوه مجریه و همچنین از دلسوزان نظام را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بی اعتناترین افراد به حقوق بشر هستند، گفت: آمریکا همواره در صدد از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران و قائل نبودن هیچ گونه حق و حقوقی برای ملت ایران است در حالی که این ملت خود وارد میدا ن شده و این نظام را تعیین کرده است.

گنجعلی با بیان اینکه ملت ایران با رأی 98 درصدی نظام را پذیرفته و رهبری را مورد حمایت و پشتیبانی قرار داده با طرح این سوال که آیا این ملت حقی بر سرنوشت خود و نظامشان ندارند؟ تصریح کرد: در مقابل این نظام جنگ 8 ساله تحمیل شد و جبهه نفاق در کشور با ان وضعیت در جای جای شهرهای کشور شکل گرفت و در آمل، گنبد و مرزهای غربی جنایت هایی انجام دادند.

وی وجود 17 هزار قربانی ترور در دهه شصت را نشان دهنده اوج دشمنی آمریکا با ایران اسلامی دانست و تصریح کرد : منافقین کوردل با پشتیبانی آمریکا این جنایت ها را مرتکب شدند.

* جبهه استکبار و امریکا از هر وسیله ای برای سقوط نظام اسلامی استفاده می کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه جنایات و دشمنی‌های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران فقط مربوط به دوران گذشته نیست، اظهار داشت: روند شرارت ها و دشمنی های آمریکا تا به امروز ادامه دارد و دخالت های بی شرمانه آمریکا در امور ایران گسترده شده است.

وی با اشاره به اینکه خوی استکباری آمریکا و قائل نبودن هیچ گونه حقوقی برای ملت ایران همواره وجود داشته و تداوم خواهد داشت با پرداختن به جریان فتنه 88 گفت: هدایت اغتشاشات خیابانی برای فروپاشی و براندازی نظام در فتنه سال 88 نمونه ای از دخالت ها و جنایت های آمریکا است.

گنجعلی با بیان اینکه در شرایط کنونی دشمنی آمریکا شکل پیچیده تری به خود گرفته است به تشدید تحریم های غیر منطقی و ظالمانه اقتصادی علیه به عنوان نمونه ای از دشمنی های اخیر آنها اشاره و عنوان کرد: در موضوع برجام آمریکا با وجود متعهد شدن نسبت به تعهدات؛ اما همچنان می بینیم در آشکار و پنهان دائماً تعهدات را زیر پا قرار داده و به هیچ کدام پایبند نیست.

وی با تاکید بر ضرورت بازخوانی و آشکارسازی جنایت های آمریکا، شناخت بیشتر و عمیق‌تر جبهه استکبار و خوی آمریکایی را از ثمرات نامگذاری روز افشای حقوق بشر آمریکا دانست و عنوان کرد: ملت و جوانان ما باید نسبت به شناخت جنایات آمریکا تشویق و تحریک شوند و تحقیقات گسترده دراین خصوص انجام شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان تقویت اتحاد، یک دلی، انسجام و هماهنگی بین ملت ایران را از دیگر اثرات نامگذاری روز افشای حقوق بشر امریکایی دانست و اضافه کرد : امام(ره) از امریکا به عنوان «شیطان بزرگ» و مقام معظم رهبری به عنوان «طاغوت اکبر» یاد کرده و باید بدانیم دشمن همواره در کمین است و می خواهد حق و حقوق و اختیار را از ما بگیرد بنابراین لازم است که در مقابل جبهه استکبار همواره خود را تقویت کرد.

وی در بیان دیگر اثرات نامگذاری این روز با بیان اینکه جبهه استکبار و امریکا همواره از هر وسیله ای برای سقوط نظام اسلامی استفاده می کند بر ضرورت تقویت کشور در عرصه نظامی، تسلیحاتی و برد موشکی تاکید و عنوان کرد: موشک هایی که در هفته های اخیر توسط سپاه پاسداران به مقر فرماندهان داعش در سوریه پرتاب شد مواضع داعشی ها و تکفیری ها مورد تهدید قرار گرفت.

گنجعلی تصریح کرد: این اقدام بیانگر این بود که ایران از توان موشکی، نظامی و تسلیحاتی بالایی برخوردار است.

* امریکا بر خلاف ادعاهایش بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است

وی در ادامه سخنان خود با ابراز اینکه امریکا بر خلاف ادعاهایش بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است از این ادعا به عنوان یک اغفال و فریب عمومی یاد کرد و بیان داشت: حقوق بشری که دولت آمریکا از آن دم می‌زند فقط مورد تایید خودشان است و یک حقوقی را تدوین کرده که گرچه در ظاهر کلیات آن مورد تایید بود اما غالباً به نفع خودشان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به ژست های حقوق بشری دولت مستکبر آمریکا در دیگر کشورهای جهان و ادعای حمایت از دموکراسی و حقوق بشر به حمایت آمریکا از عربستان سعودی، گروه‌های الحادی، التقاطی و تکفیری اشاره و اضافه کرد: این حمایت ها نشانگر دوگانگی آشکاری است که در بحث حقوق بشر توسط آمریکا وجود دارد.

وی در خصوص هدف آمریکا از این دوگانگی تصریح کرد: آمریکا درصدد است تا اولا برتری خود را بر عالم نشان دهد و ثانیا قوانین خود را بر عالم حکم‌فرما کند و در این مسیر هر جا به نفعش باشد آن دفاع از حقوق بشر می شود.

گنجعلی با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه به دنبال حقوق بشر نیست و اعتقادی به آن ندارد، گفت: آمریکا اصلی‌ترین عامل نقض حریم و حرمت و حقوق انسان‌ها است.

وی اضافه کرد: اگر عربستان، بحرین و دیگر کشورها خواسته های آمریکا را تحقق بخشند ولو اینکه خلاف حقوق بشر باشد آن به عنوان دفاع از حقوق بشر آمریکا مطرح است و چنانچه در شرایطی همچون ایران اسلامی برخلاف نگاه، سیطره و سلطنت آمریکا باشد برای آنها به عنوان ضد حقوق بشر مطرح است و در برابر آن موضع می‌گیرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه خواسته آمریکا تسلط بر جهان و سیطره قانونی خود در جهان به هر قیمتی است، گفت : در مقابل این دوگانگی‌های حقوق بشری آمریکا کسی موضع نمی‌گیرد چرا که اگر هم موضع بگیرد به سبب تبلیغات گسترده که توسط جبهه استکبار انجام می شود و تمام رسانه ها، امکانات، ماهواره، اینترنت و غالب شبکه های مجازی در اختیار آنها است و به راحتی اذهان مردم را تغییر می دهند.

* هیچ حقوق بشری همچون حقوق اسلام به بشریت نیست

وی در بخش دیگر سخنان خود به اسلام هراسی که توسط آمریکا صورت می گیرد، اشاره و تاکید کرد : هدف اصلی‌ آمریکا و جبهه استکبار نابودی اسلام ناب است و برای رسیدن به این هدف گروه‌هایی همچون داعش و وهابی را راه‌اندازی و اقدام به خونریزی و کشتار مردم بی گناه می کنند و آن را به نام اسلام معرفی می کنند.

گنجعلی اضافه کرد: آنها با این اقدام اسلام را مکتب تروریسم و مسلمانان را انسان های وحشتناک و تروریستی معرفی می کنند که برای آن تبلیغات وسیعی هم انجام و نگاه برخی سطحی‌نگران نسبت به مسلمانان را تغییر داده است.

وی با اشاره به سکوت سازمان‌های بین المللی در برابر جنایت‌های آمریکا گفت: سازمان های بین المللی و لابی‌هایی که آمریکا دارد غالب آنها دست اندرکار سیاست آمریکا هستند و با روش تطمیع ، تزویر و تهدید سیاست های آمریکا را پیاده می کنند و از خود قدرتی برای مقابله ندارند و چنانچه افراد معدودی بخواهند در برابر جنایت آمریکا موضع بگیرند مورد تهدید قرار خواهند گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) با تاکید بر رعایت حقوق بشر توسط جوامع بشری خاطرنشان کرد: هیچ حقوق بشری همچون حقوق اسلام به بشریت نیست چرا که اسلام دینی است که احکام و قوانین آن مطابق با مصالح و مفاسد بشری است .

وی انواع حقوق بشر را بر حقوق بشر بر عهده خدا، حقوق بشر بر عهده خود ، بر عهده دیگران و هم نوعان و همچنین حقوق بشر بر عهده محیط ذکر کرد و ابراز داشت: نگاه دین اسلام در بحث حقوق بشر بسیار عمیق و فطری است و با هرآنچه که با فطرت انسان سازگار است آن را حق و حقوق می داند نه اینکه هر آنچه به فکر بشر برسد.

گنجعلی با بین اینکه نگاه کشورهای غربی به حقوق بشر یک نگاه سطحی بشری است، یادآور شد : آنها همجنس‌بازی را به عنوان حقوق بشر قلمداد می کنند در حالی که این نگاه حاصل نگاه سطحی بشری است و نه یک نگاه فطری و الهی که در دین اشاره شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات