نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد
نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها گفت: به دلیل معضل ریزگرد‌ها و کم آبی، آمار مهاجرت‌ها در استان خوزستان به شدت رو به افزایش است.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۱۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیف الله پدین گفت: مردم استان خوزستان این روز‌ها حال خوبی ندارند و وضعیت در این استان هر روز وخیم‌تر می‌شود. 

وی افزود: اهواز به عنوان گرمترین نقطه در جهان معرفی شده و این نشان دهنده آن است که مردم با دشواری زیاد به زندگی در شهرهای استان خوزستان ادامه می‌دهند. 

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به معضل ریزگرد‌ها در این استان تصریح کرد: معضل ریزگرد‌ها به مشکل همیشگی مردم خوزستان تبدیل شده و اکنون به این معضل باید گرمای بی رویه هوا را نیز اضافه کرد. 

پدین با تاکید بر افزایش بی رویه مهاجرت‌ها در استان خوزستان اظهارکرد: آمار مهاجرت در استان خوزستان به شدت بالا رفته و به دلیل معضل گرما و ریزگردها، میل مهاجرت در میان مردم افزایش یافته است. 

وی در خصوص جیره بندی آب در برخی از مناطق استان خوزستان خاطرنشان کرد: در روستاهای استان خوزستان، وضعیت آب شرب بسیار وخیم است و مردم با مشکل جیره بندی آب مواجه هستند. 

نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: آب با تانکر به مردم تحویل داده می‌شود و مردم به سختی جیره بندی آب را در هوای بالای ۵۰ درجه تحمل می‌کنند. 

پدین در رابطه با وضعیت کشاورزی در استان خوزستان اذعان کرد: در شرایطی که خاک موجود در استان خوزستان برای کشاورزی بسیار مناسب است، اما به دلیل کمبود شدید آب، شاهد هستیم که کشت تابستانه در استان متوقف شده است. 

وی تاکید کرد: خوزستان بیشترین آسیب را از دست بشر دیده و بعد از مشکلاتی که در زمان جنگ برای این استان ایجاد شد، سدسازی‌ها و انتقال آب از این استان نیز به مشکلات افزوده است.
ارسال نظرات