رمز ماندگاری انقلاب اسلامی رعایت شعائر دینی است/ حجاب محافظ شخصیت بانوان است

اسماعیل نادعلی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جویبار رمز ماندگاری انقلاب را رعایت شعائر دینی و اسلامی دانست و اظهار کرد: رعایت پوشش عفاف و حجاب در آیات و روایت‌های متعددی آمده و مهم‌تر از همه حجاب محافظ شخصیت یک بانو است.
کد خبر: ۸۸۸۱۶۷۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسماعیل نادعلی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر  شهرستان جویبار  رمز ماندگاری انقلاب را رعایت شعائر دینی و اسلامی دانست و اظهار کرد: رعایت پوشش عفاف و حجاب در آیات و روایت‌های متعددی آمده و مهم‌تر از همه حجاب محافظ شخصیت یک بانو است.

وی با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در سطح جامعه تأکید کرد: با ورود ماهواره و فراگیرشدن فضای مجازی و انتشار محتویات غیراخلاقی و نامطلوب قشر جوان ما در معرض بیشترین تهدید در زمینهٔ جنگ نرم هستند.

فرمانده سپاه ناحیه جویبار وضعیت عفاف و حجاب در شهرستان جویبار را نامطلوب دانست و افزود: بدحجابی و بد پوششی ویروسی است که به‌سرعت در تمام نقاط سرایت می‌کند.

این مسؤول تصریح کرد: در انتخاب و طراحی مدل لباس بسیاری از طراحان شاخصه‌های پوشش اسلامی را فراموش کردند.

نادعلی بر انجام کارهای فرهنگی در زمینهٔ عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تمرکز بر نکات دینی امری ضروری و مهم است که همچنان مغفول مانده است.

وی پیشنهاد تشکیل کمیسیون تخصصی بانوان در شهرستان را داد که تمام مسائل حوزه بانوان را پوشش دهد.

 

* نیروی انتظامی به‌دنبال کارهای ایجابی و تعامل با مردم است

فرمانده انتظامی جویبار نیز گفت: دشمن از ابتدای انقلاب تا به امروز در عرصه‌های مختلف در حال آسیب زدن به انقلاب اصیل و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

اکبر درویشی با بیان اینکه برخوردهای سلبی در برابر بی‌حجابی دیگر کارساز نیست خاطرنشان کرد: باید برخوردهای ایجابی و تذکر لسانی در دستور کار برای رفع برخی آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی به‌عنوان پیشانی برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی به‌دنبال کارهای ایجابی و تعامل با مردم است.

درویشی در این جلسه چالش‌های قانونی و کم‌رنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی را یکی از مشکلات در برابر برخورد با ناهنجاری اجتماعی دانست.

 

*برخی در فضاهای مجازی به ترویج بی‌حجابی دامن می‌زنند

امام‌جمعه جویبار نیز گفت: باید تذکر لسانی را بین آحاد مردم معنا و نهادینه کرد و مردم را در این امور مشارکت داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نادعلی‌زاده به وضعیت نامناسب حجاب در کشور اشاره و بیان کرد: برخی از رسانه‌ها و فضاهای مجازی به ترویج این بی‌حجابی و بد پوششی دامن می‌زنند.

امام‌ جمعه جویبار از مسؤولان خواست برگزاری جلسات باید همراه با نتیجه باشد و صرف تشکیل جلسات متعدد مشکلی را حل نمی‌کند.

قربان متولی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان جویبار نیز در این جلسه گفت: باوجود فراگیر شدن فضای مجازی باید از این فرصت استفاده کرد و تهدیدهای این فضا را به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: فرهنگ تذکر لسانی برای همه مردم باید به منصه ظهور برسد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر جویبار استفاده از زبان منطق و ملایم را در اجرایی شدن تذکر لسانی تأثیرگذار دانست و گفت: آموزش افرادی در این چارچوب می‌تواند از بروز برخوردهای سلبی جلوگیری کند و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

خسرو طالبی معاون فرماندار جویبار نیز اظهار کرد: باید در برخورد با آسیب‌های اجتماعی دو کار مهم انجام داد، نخست این‌که آسیب‌شناسی شود و دوم بسته و راه‌کارهای جدیدی تعریف شود.

وی افزود: رویکرد امنیتی و سلبی دیگر جوابگوی این معضل نیست بلکه باید با شیوه‌های جدید و تأثیرگذاری استفاده کرد.

معاون فرماندار جویبار گفت: باید از نیروهای متخصص، متعهد، مذهبی و دغدغه‌مند در این راه استفاده کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها