استفاده نابجا و بیش از حد از فضای مجازی به ویژه شبکه‌هایی که ارتباطات ناپسندی را برقرار می‌کند بر عواطف زوجین تأثیر منفی می‌گذارد.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۷۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر تاثیرپذیری روابط اجتماعی از فضای مجازی گفت: این فضا در بسیاری از طلاق‌ها، نابسامانی‌ها و خیانت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل نقش آفرینی می‌کند.

محمدعلی آدینه‌لو افزود: بسیاری از جوانان به‌ علت عدم اطلاع درست و صحیح از فضای مجازی به‌ سمت این فضاها گرایش پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروزه شبکه‌‌های اجتماعی مجازی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در طلاق‌ها و نابسامانی‌ها و خیانت‌ها و در کل روابط زوجین نقش آفرینی می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه امروزه فضای مجازی وارد زندگی بسیاری از خانواده‌ها به ویژه جوانان شده است، افزود: سهولت دسترسی سبب شده گروه‌های کثیری از افراد بدون داشتن آگاهی و اطلاعات دقیق از تأثیرات آن‌ بر زندگی شخصی، وارد این فضا شوند و ساعات زیادی را در آن سپری کنند.

آدینه‌لو ادامه داد: در شبکه‌های مجازی به‌ خوبی و دروغین می‌توان خود را جلوه داد، اما هنگامی که فرد در یک ارتباط چهره به چهره قرار می‌گیرد، حقایق افشا می‌شود و فرد در برخورد واقعی نمی‌تواند آن‌طور که خود را در فضای مجازی نشان داده، نمایان کند.

وی با اشاره به اینکه روابط در فضای مجازی به جایی رسیده که دیگر خانواده‌ها حرفی برای صحبت با یکدیگر ندارند، تصریح کرد:

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: فضای مجازی باعث تشکیل خانواده‌های دروغین برای فرد مجرد می‌شود، همسر دروغین تشکل می‌دهد و به‌ظاهر نیازهای عاطفی شخص را حل می‌کند، همچنین برای متأهل‌ها فضایی بالعکس را ایجاد کرده که همانند مجردها رفتار می‌کنند.

آدینه‌لو با بیان اینکه توجه پدر و مادر به شبکه‌های اجتماعی موجب نادیده گرفتن نیاز فرزندان می‌شود، زیرا افراد خانواده مدت زیادی را درگیر فضای مجازی می‌شوند، افزود: حتی عده‌ای بیش از پنج ساعت برای این شبکه‌ها وقت می‌گذارند و به اصلی‌ترین نیاز فرزند که نیاز عاطفی است توجه نمی‌کنند و این شبکه‌ها، نیاز عاطفی را از فرزندان سلب کرده‌ است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود:استفاده نابجا و بیش از حد از فضای مجازی به ویژه شبکه‌هایی که ارتباطات ناپسندی را برقرار می‌کند بر عواطف زوجین تأثیر منفی می‌گذارد.

وی گفت: بر همین اساس طی مرور زمان فاصله و سوء‌تفاهم ایجاد می‌کند و به‌دنبال آن، خشونت‌های لفظی و فیزیکی شکل می‌گیرد و نهایتاً منجر به از هم پاشیدن محیط خانواده می‌شود.

ارسال نظرات