عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: اینکه اخذ مالیات یکی از منابع اصلی دولت ها برای اداره کشور است یک امر غیرقابل انکار است اما نباید این منبع درآمد به یک کابوس برای تولیدکنندگان و صنعتگران ما تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۶۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵
علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تشدید رکود در بازارهای کشور اظهار داشت: علی رغم اینکه سنگینی این رکود در تمام بخش ها کاملا احساس می شود اما برخی مسئولین ما حاضر به پذیرفتن آن نیستند و آن گروه دیگر هم که رکود را پذیرفته اند هیچ برنامه ای برای خروج از آن ندارند.
 
وی در ادامه گفت: موانع متعددی که پیش روی تولیدکنندگان ایرانی است، موجب تشدید این رکود می شود که از جمله این موانع می توان به مالیات های سنگین دولت اشاره کرد.
 
این اقتصاددان تصریح کرد: اینکه اخذ مالیات یکی از منابع اصلی دولت ها برای اداره کشور است یک امر غیرقابل انکار است اما نباید این منبع درآمد به یک کابوس برای تولیدکنندگان و صنعتگران ما تبدیل شود.
 
علپور با تأکید بر لزوم هدفمند شدن مالیات ها، افزود: دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند تا فشار هزینه های مالیاتی از پیش روی تولیدکنندگان برداشته شود و این کار را می توان در قالب طرح های حمایتی و تسهیلاتی و در اختیار گذاشتن خدمات دولتی به این بخش انجام داد.
ارسال نظرات