پس از تصمیم دولت عربستان برای واگذاری سهام شرکت نفت دولتی آرامکوی این کشور، در حال حاضر نوبت به فروش سهام فرودگاه بین‌المللی ریاض در این کشور رسیده است.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۵۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دولت عربستان با هدف تجمیع منابع مالی برای صندوق سرمایه‌گذاری خود قصد دارد طرح فروش سهام فرودگاه بین‌المللی ریاض را موردبررسی قرار دهد.

منابع آگاه در این باره اعلام کردند هم‌اکنون سعودی‌ها به دنبال مؤسسات سرمایه‌گذاری سعودی و بین‌المللی برای مشاوره در این زمینه هستند.

فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض در 35 کیلومتری شمال پایتخت عربستان واقع شده و پس از فرودگاه بین‌المللی جده، دومین فرودگاه بزرگ عربستان محسوب می‌شود.

این منابع آگاه اعلام کردند که احتمالاً طی هفته‌های آینده سعودی‌ها مؤسسه مشاور در این زمینه را انتخاب خواهند کرد، البته انتخاب مشاور و بررسی این طرح به معنی قطعی شدن فروش سهام این فرودگاه نیست، اما مطرح شدن این طرح نشان می‌دهد سعودی‌ها در تأمین سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز خود با مشکل مواجه هستند. احتمال می‌رود در صورت عرضه سهام این فرودگاه کارگزاران بین‌المللی فرودگاهی و یا شرکت‌های خصوصی اقدام به خرید سهام آن کنند.

سال گذشته میلادی جانشین وقت ولیعهد عربستان و ولیعهد کنونی این کشور طرح کاهش وابستگی سعودی‌ها به درآمدهای نفتی را کلید زد. براساس این طرح سعودی‌ها قصد دارند منابع ناشی از فروش سهام شرکت‌هایی نظیر شرکت نفت دولتی آرامکو، بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان و احتمالاً این فرودگاه را به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور منتقل کرده و بخشی از هزینه‌های خود را از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های داخلی و خارجی تأمین کنند.

ارسال نظرات