مسؤل روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک تاکید کرد
مسؤل روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه ما بحث مواد مخدر است که بنابر آمار و ارقام مطرح شده توسط دستگاه‌های مربوطه یکی از آفت‌های خانمان سوز در جامعه امروزی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۴۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

سرهنگ دوم پاسدار یعقوب قادری مسؤل روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اقدامات سپاه اراک با اشاره به معضل مصرف موادمخدر در جامعه گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه ما بحث مواد مخدر است که بنابر آمار و ارقام مطرح شده توسط دستگاه‌های مربوطه یکی از آفت‌های خانمان سوز در جامعه امروزی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به آمار و ارقام موجود و حساسیت موضوع، می‌طلبد که قرارگاه جوادالائمه(ع) فعالیت جدی‌تری را در این زمینه انجام دهد.

سرهنگ پاسدار قادری همچنین از انجام اقداماتی از جمله آگاه سازی آحاد مردم با آثار وعواقب جبران ناپذیر مصرف مواد مخدر و همچنین راه های پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه با هماهنگی شورای هماهنگی مواد مخدر خبر داد و گفت: در طرح کرامت که در شش گام در راستای مبارزه با موادمخدر از سوی سپاه در محلات و مناطق حاشیه‌ای اجرا می‌شود تاکنون در اراک دو گام موثر برداشته شده است.

مسؤل روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: گام اول طرح شناسایی و انجام اموری چون شناسایی مصرف کنندگان مواد مخدر محلی، ساماندهی آن‌ها و تشکیل هسته اولیه مبارزه با مصرف و توزیع مواد مخدر در محله و ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه‌ آسیب‌ها و آلودگی‌های محلی، معتادین، قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های محلی اعم از خیرین، اماکن، مشاغل مدنظر قرار گرفته است.

وی با تأکید بر بسترسازی به عنوان گام دوم این طرح گفت: ایجاد هماهنگی‌های لازم بین مراجع ذی‌ربط، اقدامات مؤثر برای جلب اعتماد مردم، آماده‌سازی فرهنگی، اجتماعی و...، پیش‌بینی و تدوین سرفصل‌های مورد نیاز برای کلاس‌های آموزشی، تولید محتوی تبلیغاتی مبتنی بر روش‌های علمی و بومی، تربیت مربیان و توجیه دست‌اندرکاران، برآورد نیازمندی‌ها و برنامه‌ریزی برای ورود به عرصه اجرا ازجمله موارد گنجانده شده در گام دوم هستند.

سرهنگ پاسدار قادری در پایان ابراز امیدواری کرد که با انجام اقداماتی این چنینی از سوی سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه و همکاری جهادگرانه تمام دست اندرکاران این عرصه می‌توان با معضل اعتیاد به مقابله پرداخت و در آینده شاهد کاهش آمار معتادین در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات