خبرهای داغ:
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اجرای فاز اول طرح کرامت در شهرستان ملایر با هدف برانگیختگی عمومی و ایجاد گفتمان قالب برای مبارزه با مواد مخدر گفت: تمام نقاط آلوده شهر احصاءشده و همه آنها در این طرح در دست پیگیری و برنامه ریزی است.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۲۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
اجرای فاز اول طرح کرامت در شهرستان ملایر
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در نشست با خبرنگاران در مورد طرح کرامت اظهار داشت: ما به دلیل اینکه در بسیاری از مسائل اجتماعی شفافیت لازم را نداریم ابتدا باید در هر زمینه ای مشکل را بپذیریم تا بتوانیم برای آن برنامه ریزی کنیم و برای حل آن راهکار پیدا کنیم.

وی با اشاره به آمار معتادان گفت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و به طور تقریبی ارزیابی هایی صورت گرفته اما واقعیت آن است که این پدیده در حال گسترش در بین جوانان بوده و پایین آمدن سن اعتیاد وجود دارد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه اعتیاد در بین خانم‌ها و دختران در بحث ملی و شهرستانی رو به گسترش است، ابراز داشت: این آمارها باید همه ما را هوشیار کند تا تلاش بیشتری باید جلوگیری از توسعه آن داشته باشیم.

وی یادآور شد: ما گزارشاتی در نقاط مختلف شهرستان و روستاهای ملایر داریم و گلایه‌ها و نگرانی‌های جدی که مردم دارند و احساس خطر می کنند.

رضایی با اشاره به اجرای طرح کرامت تاکید کرد: تمام نقاط آلوده شهر احصاءشده و همه آنها در این طرح در دست پیگیری و برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه بعضی از موارد را شاهد هستیم که آلودگی وجود دارد و افرادی نیز عوامل اصلی هستند، گفت: با تلاش پلیس و برنامه های اطلاعاتی که صورت می گیرد نیازمند این هستیم که مستندات را در حد قابل قبول به دست بیاوریم تا بتوانیم با آنها برخورد کنیم و مستندات از بعد حقوقی قابل توجه باشد.

فرماندار ملایر تصریح کرد: در بعضی از موارد در حال تهیه مستندات هستیم و بعد از تکمیل مستندات اماکن را مصادره خواهیم کرد.

وی اظهار کرد : پارک‌ها محیطی هستند که متخلفین راحت تر می توانند این مسائل را انجام دهند و این مکان‌ها نیز دور از چشم نیست و باید به روش قانونی با آنان برخورد شود و در برنامه کاری ستاد و کارگروه ها مطرح است و پیگیری می شود.

* در حال حاضر 7 کمپ مجاز در شهرستان ملایر وجود دارد

رضایی با اشاره به بحث قلیان افزود: در این زمینه نیز باید یک کار فرهنگی صورت گیرد چراکه قلیان نسبت به مواد مخدر بسیار در دسترس جوانان قرار دارد و یک تهدید است.

وی با بیان اینکه این تصور که قیلیان یک نوع تفریح است اشتباه است، عنوان کرد: می طلبد اطلاع رسانی خوبی در رابطه با اثرات مخرب استفاده از قلیان صورت پذیرد و با آگاهی بخشی و کار فرهنگی این معضل نیز کم شود.

فرماندار ملایر در خصوص ایجاد کمپ بانوان در شهرستان‌ها گفت: آمار خانم‌های معتاد به حدی نیست که کمپ ایجاد شود و این طرح با بررسی های صورت گرفته توجیه ندارد و در صورت نیاز به مرکز استان منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت کمپ مجاز در سطح شهرستان ملایر وجود دارد و کمپ‌های غیر مجاز جمع آوری شده است، افزود: برای ماده 16 نیز که معتادان متجاهر هستند در سطح شهرستان احساس نیازی نیست و با توجه به سهمیه بندی هر دوره، برای ملایر این سقف برداشته شده است و آنها را به مرکز استان منتقل می کنیم.

رضایی در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه مدون برای شهرستان گفت: در حال تدوین یک برنامه سالانه هستیم که برنامه بخش‌ها حدوداً مشخص شده که هر بخش چه اقدامی در سال 96 خواهد داشت و اولویت‌ها در بحث آب، تولید و اشتغال و همچنین اولویت‌های خاص در هر منطقه و روستا است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که انتظار داریم و به بخشداران تاکید شده این است که باید با توجه به پتانسیل روستا یک برنامه ویژه برای آن روستا داشته باشند و هر روستا، یک محصول در حوزه کشاورزی یا صنایع دستی یا حوزه‌های دیگر داشته باشد.

فرماندار ویژه ملایر افزود: بعضی از روستاها مشخص شده و برخی نیز در حال بررسی و پیگیری است و باید کاری عرضه شود که قابل اجرا باشد تا روستاها را حفظ کنیم و در آینده با چالش‌های اساسی مثل آب و درآمد و... مواجه نشویم.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص برندسازی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم برندهای متفاوتی را در سطح شهرستان برای کشور معرفی کنیم.

رضایی با اشاره به اجرای طرح کرامت طی دو سال گفت: در این مدت چهار فاز مورد نظر طرح را پیگیری می کنیم که هنوز در فاز اول هستیم وبرانگیختگی عمومی و ایجاد گفتمان قالب برای مبارزه با مواد مخدر در حال اجرا است که در این راستا همایش بزرگی نیز برگزار می‌شود تا در سطح جامعه و خانواده ها اثربخشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه های فرهنگی نیز ادارات مختلف برنامه هایی دارند که تلاش می شود به انجام برسد، عنوان کرد: در این طرح به حمایت از گروه‌های «ان ای» توجه نشده که قرار است اصلاحاتی در طرح کرامت انجام شود.

* ثبت شهرستان ملایر به عنوان شهر جهانی انگور

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به پیگیری ثبت شهرستان ملایر به عنوان شهر جهانی انگور عنوان کرد: تمام زمینه‌ها فراهم و نقص‌ها برطرف و به واحد تحقیقات وزرات جهادکشاورزی ارسال شده و طبق بررسی های انجام شده در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ملایر در زمینه انگور پیشگام بوده و هست، گفت: در این زمینه رقبای بسیاری وجود داشت که می‌خواستند از فرصت پیش آمده استفاده کنند و همانطور که در بحث مبل ومنبت نیز رقبایی داشتیم توانستیم در سطح کشور به این مهم دست پیدا کنیم.

رضایی اضافه کرد: امسال می خواهیم زیرساخت‌های تولید کشمش اعم از جمع آوری، انتقال به کارخانه ها و مسائل دیگر را در دستور کار قرار دهیم تا کیفیت کشمش ما ارتقاء پیدا کند، این در حالی است که همه کشمش‌های سال گذشته ما فروخته شده است.

وی با اشاره به اطلاع رسانی در مورد طرح کرامت در جامعه ابراز داشت: هر میزان کار شود اما نتیجه آن دیده نشود و ملموس نباشد آن کار موفق نبوده است.

فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اطلاع‌رسانی در خصوص طرح خاطرنشان کرد: این موضوع هنوز تبیین نشده و حساسیت ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه ما به جد دنبال برانگیختگی عمومی هستیم، عنوان کرد: اعتبار نیز برای توانمندسازی و تشکیل دوره ها تخصیص داده شده است و این فرصتی در اختیار ما است.

رضایی تصریح کرد: ما از 63 مصوبه کشوری بیش از 50 مصوبه آن را انجام داده ایم بنابراین باید بتوانیم یک الگوی موفقی ارائه دهیم که در سطح کشور با تغییرات کوچکی اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات