خبرهای داغ:
مدیریت سرگروهها و متربیان صالحین خراسان جنوبی گفت: چهار سال است برنامه ای با عنوان جوانه های صالحین در برنامه پایگاه ها ویژه فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان و بسیجیان رقم می خورد .
کد خبر: ۸۸۸۱۳۴۲
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

حجت الاسلام رسولی پور مسئول تعلیم و تربیت ناحیه بسیج سپاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: چهار سال است برنامه ای با عنوان جوانه های صالحین در برنامه پایگاه ها ویژه فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان و بسیجیان رقم می خورد .

وی عنوان کرد: گرچه قبل از این نیز برنامه هایی نظیر این برنامه وجود داشت اما جوانه های صالحین توانسته هر سال نسبت به سال قبل موفق تر عمل کند.

وی با بیان اینکه این برنامه تابستانی در مسجد بیشتر مخصوص کودکان و نوجوانان است افزود: چنانکه شجره طیبه صالحین اولویت ویژه خود را به کودک و نوجوان اختصاص داده است اگر گفته می شود جوانه های صالحین چنانکه یک درخت در ابتدا بذر است و با یک سری مراقبت های ویژه تبدیل به جوانه می شود و حالا این جوانه به مراقبت های بیشتری نیاز دارد که تبدیل به درخت شده و سپس میوه دهند.

مدیریت سرگروهها و متربیان صالحین خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: جوانه های صالحین که همین کودکان و نوجوانان هستند اگر درست پرورش و تربیت شوند و برنامه ریزی ویژه ای برای این گروه سنی در برنامه کاری قرار گیرد می توان به آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به مصداق این حدیث گهربار که امام معصوم می فرمایند " قلب کودک و نوجوان مثل زمین می ماند که هر بذری در آن کاشته شود محصول نیز همان خواهد بود" افزود: اگر در قلب کودکان و نوجوانمان معارف قرآنی، سیره پیامبران و امامان و آشنایی با معارف دینی کاشته شود محصول نیز همان خواهد شد .

رسولی پور با بیان اینکه در ایام تابستان برنامه ریزی عمده و اساسی پایگاه های بسیج در زمینه جوانه های صالحین است اظهار کرد: ثبت نام در ایام ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان کلاس های قرآن ، احکام، معارف دین و تفریحی و ورزشی برای افراد ثبت نام شده صورت می گیرد.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه بسیج سپاه بیرجند گفت: در ماه مبارک رمضان و بعد از آن، کلاس های آموزشی ویژه ای نظیر خیاطی، گلدوزی، کامپیوتر و شیرینی پزی در برنامه بعضی پایگاه ها به چشم می خورد.

وی با اشاره به هدف طرح جوانه های صالحین گفت: چون مسجد کانون نشر اسلام است و امام راحل فرمودند " مساجد سنگر است این سنگرها را حفظ کنید"، یکی از اهداف اصلی شجره طیبه صالحین احیای مساجد اسلامی است و این امر بوجود نمی آید مگر با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در مساجد و جذب حداکثری این قشر به بسیج و مسجد که در این طرح برنامه ریزی شده است.

رسولی پور متذکر شد: متاسفانه در خصوص کلاس های تابستانی مساجد با مشکلی عمده همراه هستیم و آن هم اینکه موازی کاری در برنامه های تابستانی مساجد زیاد به چشم می خورد و هر ارگان و سازمان خاصی برای پیشبرد برنامه های خود برنامه ریزی می کند اما عملا کاری از پیش نمی بریم.

وی تاکید کرد: اگر تمامی ارگانها و سازمان های مربوطه با هم یک برنامه را پیش ببرند مسلما برنامه بهتر و زیباتر برگزار می شود.

مدیریت سرگروهها و متربیان صالحین خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانه های صالحین مخصوص حلقه های صالحین است گفت: هر ساله شاهد رشد بیشتر در این برنامه هستیم .

وی ادامه داد: به طور نسبی می توان گفت اکثر حلقه های کودکان و نوجوانان استان در این برنامه حضور دارند که 15 الی 20 هزار نفر در این برنامه قابل پیش بینی است که حضور یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها