معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین با روش فاینانس آغاز شده است

برای دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین با روش فاینانس و قرارداد epcf پروژه آغاز شده و تلاش می شود تا پایان سال جاری و یا حداکثر در سه ماه ابتدای سال 97 به بهره برداری برسد و مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۱۳۲۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در بخش آب و فاضلاب شهر زنجان که سالانه اعتبار 3 تا 4 میلیارد تومان تخصیص می یافت، با ورود بخش خصوصی و انجام توافقات لازم، 150 میلیارد تومان از طریق بیع متقابل در فاز نخست با روش b.o.t سرمایه گذاری شد که سرمایه گذار 22 سال از پسلاب فاضلاب استفاده کند و در قبال آن شبکه فاضلاب شهر زنجان را تکمیل نماید.

جواد رحمتی افزود: در شهر ابهر سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی با مشارکت یکی از واحدهای تولید فولاد این شهرستان محقق شد که مطابق توافقات 15 سال از پساب فاضلاب استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: برای دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین با روش فاینانس و قرارداد epcf پروژه آغاز شده و تلاش می شود تا پایان سال جاری و یا حداکثر در سه ماه ابتدای سال 97 به بهره برداری برسد و مورد استفاده قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین 358 میلیارد تومان است، تصریح کرد:پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین به صورت پیمانکاری بوده و تامین مالی آن به طور همزمان توسط مجری، عملیاتی می شود که جزو اقدامات بسیار مهم در حوزه عمرانی استان زنجان محسوب می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در شهر زنجان 566 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری تعریف شده که به مرحله عقد قرارداد رسیده و همچنین در شهر ابهر 73 میلیارد تومان و در سلطانیه نیز 4 میلیارد و 200 میلیون تومان پروژه سرمایه گذاری در حال انجام است.

جواد رحمتی حجم سرمایه گذاری پروژه محور دلجویی در شهر زنجان را نیز 215 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه به صورت سه جانبه ساخته خواهد شد که ساخت پارکینگ طبقاتی با گنجایش هزار خودرو در آن پیش بینی شده که هم اینک در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح توسعه 400 تختخوابی بیمارستان ولیعصر زنجان به روش مشارکت مدنی با اعتبار 220 میلیارد تومان آغاز شده که جزو پروژه های مهم شهرستان زنجان محسوب می شوند، افزود: احداث هفت پردیس سینمایی در محور فرهنگی گاوازنگ با حضور بخش خصوصی آغاز شده که تلاش می کنیم سه سالن سینما را تا اواخر سال جاری به اتمام برسانیم، چرا که ساخت این محور فرهنگی شرایط مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان زنجانی ایجاد خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار داشت:الگوهای معماری مناسبی در ساخت پردیس های سینمایی تعریف شده و تمامی موارد فنی شهرسازی و معماری در طراحی و اجرای آن پیش بینی شده که شامل ارتباط پیاده با داخل دانشگاه علوم پایه، محدودیت ارتفاع، سطح اشغال، تقویت ارتباط بصری با مجموعه دانشگاه و سایر موارد دیگر است.

جواد رحمتی افزود: مسائلی که در ساخت و جانمایی ساختمان مدیریت بحران استان در داخل مجموعه استانداری رسانه ای شده بود در مدیریت اسبق استان پایه گذاری شد که مسائل فنی و اجرایی در ساخت و طراحی و همچنین جانمایی آن رعایت نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه اشکالات در زمینه ایجاد مشکلات زیست محیطی در جانمایی پارک لجستیک زنجان وارد شده بود افزود: با طرح در کمیسیون ماده 8 و بحث و بررسی در خصوص ابعاد مختلف کاربرد این پارک در استان، موافقت لازم اخذ گردید و برای طی روند اداری به مرکز ارسال شده است.

جواد رحمتی خاطر نشان ساخت: با شرط کاهش 31 هزار مترمربعی از فضاهای تجاری در ساخت پروژه سبزه میدان، با اجرای این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی موافقت شده که در آینده نزدیک با اخذ موافقت این شورا، عملیات اجرایی آن نیز آغاز می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار