معاون پیشگیری اداره‌کل امور اجتماعی وزارت کارخبر داد
معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیمایش سلامت روانی کارگران گفت: در جامعه کارگری ۳۳ درصد از کارگران، دچار انواع اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب هستند.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۷۶
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه ستاد بحران بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با حضور حسین مدنی معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت کار، مصطفی راستینه؛ رئیس بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره ورزش و جوانان جنوب شرق، آموزش و پرورش، شهرداری مناطق 12، 14 و 15، نماینده فرماندهی تیپ 65 ارتش، معاونت اجتماعی فاتب، راهور ناجا، پلیس پیشگیری، پلیس فتا، کمیته امداد، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و مجموعه‌های مردم نهاد فعال در این حوزه، برگزار شد.

 

حسین مدنی؛ معاون پیشگیری اداره‌کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اقداماتی که توسط وزارتخانه رفاه به‌منظور کاهش آسیبهای اجتماعی صورت گرفته و تأثیر این اقدامات بر سلامت کارگران گفت: وزارت رفاه در سال 93 با پیمایش ملی وضعیت شیوع اعتیاد در سطح سلامت جامعه کارگری شروع به فعالیت کرد که بعد از بررسی به این نتیجه رسیدیم که در جامعه کارگری وضعیت خوبی در حوزه پیشگیری اعتیاد نداریم.

 

وی افزود: بعد از این نتیجه‌گیری، بلافاصله وزارت رفاه به‌ مدت 2 سال در حوزه اعتیاد کارگران شروع به مداخلات عملی کرد و در سال سوم نیز اقدام به پیمایشِ مجدد وضعیت شیوع اعتیاد در سطح جامعه کارگری خواهیم کرد.

 

مدنی با اشاره به پیمایش سلامت روانی کارگران تصریح کرد: در جامعه کارگری 33 درصد از کارگران، دچار انواع اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب هستند و این موضوع نشان‌دهنده این است که در مسأله سلامت روان کارگران وضعیت حاد و نگران‌کننده‌ای داریم.

 

معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: یکی از وظایفی که  از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر به این وزارت خانه سپرده شد، اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مناطق ویژه و آزاد است.

 

وی درباره اجرای این برنامه‌ها متذکر شد: این طرح سال 93 در منطقه عسلویه به‌منظور پیشگیری از اعتیاد با تدوین برنامه استراتژیکی به اجرا درآمد که با اقبال و موافقت شخص وزیر کار مواجه شد.

 

مدنی درباره اقدامات پیشگیرانه در شهرکهای صنعتی و اصناف در حوزه اعتیاد تصریح کرد: اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد در شهرهای بزرگ در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد به گونه‌ای که در هفته پیش‌رو 64 کارگاه آموزشی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد در تمام شهرکهای صنعتی و اصناف در حال انجام شدن است.

 

معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه خاطرنشان کرد: از تمامی ظرفیتهایی که در این وزارتخانه وجود دارد برای کمک به بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی استفاده می‌کنیم.

ارسال نظرات