در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ماه تیم بهداشتی_درمانی بسیج جامعه پزشکی سمنان آموزش‌های لازم درباره بیماری تب کریمه کنگو را به دامداران و چوپانان این استان ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۸۱۲۳۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، به منظور ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی از سوی بسیج جامعه پزشکی سمنان در تاریخ ۱۴ و ۱۵ تیر ماه تیم پزشکی به مناطق روستایی اعزام خواهد شد.

در این اکیپ درمانی یک پزشک همراه با ۵ پرستار حضور دارند.


با توجه به شیوع بیماری میان انسان و حیوانات به نام تب خونریزی دهنده کریمه کنگو آموزش‌های ضروری و نکات بهداشتی لازم، راه‌های پیشگیری از بیماری و راه‌های انتقال بیماری به دامداران، چوپانان و مردم روستاها در شهرستان مهدیشهر داده خواهد شد.

این آموزش‌ها توسط دکتر ناصر رهبر، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به شکل برگزاری کلاس‌های تئوری، پخش پمفلت و معاینه انجام می‌شود.


 همچنین در این اعزام آموزش‌هایی درباره کنترل فشار خون، آموزش‌های  بهداشتی و درمانی به دامداران و چوپانان استان سمنان ارائه خواهد شد.


مناطقی که این تیم بهداشتی درمانی اعزام می‌شود شامل روستاهای پرور، کولیم، کاورد، فینسک، تلاجیم، جیم، ملاده، سرخده، شلی، هیکو و چاشم هستند.


ارسال نظرات