خبرهای داغ:
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قزوین از برگزاری المپیاد نانو طی شهریورماه سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۱۱۸۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه آموزش، پژوهش فناوری و نوآوری استان قزوین با حضور معاون و مدیر پژوهش دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی، نماینده بنیاد ملی نخبگان و معاون مرکز تحقیقات و توسعه منابع طبیعی جهاد کشاورزی استان قزوین موضوع فناوری نانو در بخش‌های مختلف این استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قزوین در این کارگروه اظهار کرد: بخش نانو از بخش‌های ارزشمندی است که باید به آن توجه شود و سند بالا دستی این بخش شامل بخش‌های مختلفی است.

صفر لک افزود: باتوجه به ارزش و اهمیت بخش نانو و ظرفیت‌های استان قزوین، تلاش کرده‌ایم تا از ظرفیت نانو استفاده کنیم و در حال رایزنی برای برگزاری المپیاد نانو در شهریور ماه سال جاری هستیم.

وی ادامه داد: برای بخش اجرایی توسعه فناوری در تعامل هستیم و از سایر دستگاه‌ها هم درخواست داریم تا در این زمینه حمایت کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قزوین گفت: فناوری نانو را می‌توان در بخش‌های مختلفی از جمله بخش کشاورزی تعریف کرد؛ توجه به فناوری نانوی حوزه کشاورزی، محصول مدرن و ارگانیک مطرح است.

لک بیان کرد: در حوزه‌های مختلف کشاورزی اعم از بخش شیلات، خاک، آب و قمیت بازارهای کشاورزی باید مدیریت به خوبی صورت بگیرد چراکه در پایداری نظام کشاورزی دچار مشکل هستیم و باید به توسعه پایدار دست یافت.

وی عنوان کرد: در فناوری نانوی بخش کشاورزی باید نگاه سیستمی وجود داشته باشد و در انجام فعالیت‌های پراکنده موفقیتی حاصل نمی‌شود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه این کارگروه خاطر نشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای بخش کشاورزی، کمبود آب است که البته چالش‌های دیگری همچون ورود عوامل خطرناک به داخل کشور، تخریب‌های استانی از قبیل توده معدن و آتش زدن بی‌رویه و کنترل نشده از رقم گیاهی به ایران وجود دارد.

قرایی تصریح کرد: اولویت‌هایی در بخش کشاورزی در راستای بهره‌برداری مناسب از آب و خاک و توسعه مکانیزه وجود دارد که از نمونه آن می‌توان به توسعه کشاورزی دانش‌بنیان و مصرف بهینه آب، تولید محصولات سالم، توسعه محصولات مزیت‌دار نسبی و استراتژیک در تمام زیربخش‌های فناوری و توسعه تحقیقات و نشر آموزش‌های کاربردی_ ترویجی در راستای ارتقای کشاورزی سنتی و منابع طبیعی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه اولویت‌های بخش کشاورزی در راستای بهره‌برداری مناسب از آب و خاک و توسعه مکانیزه هم می‌توان مؤلفه‌های تحقیقات کاربردی برای توسعه زنجیره تولید، فرآوری و مصرف گیاهان دارویی، افزایش بهره‌وری آب در کشاورزی (روش‌های کاهش برداشت از سفره مصرف بهینه) را بر شمرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها