دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در بحث حجاب و عفاف، فرهنگی و ایجابی است چرا که اعتقاد داریم برنامه‌های سلبی اثر منفی دارد.
کد خبر: ۸۸۸۱۱۲۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶

به گزار ش خبرگزاری بسیج از کردستان،  محمود الله مردای در جلسه استانی حجاب و عفاف که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: نظام ما یک نظام دینی است و خداوند متعال در قرآن ما را به تقوا دعوت می‌کند و همه اعمال ما را زیر نظر دارد.
 

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال از رگ گردن به ما نزدیک تر است و باید وظیفه مسلمان بودن خود را نگه داریم، افزود: هم تهدیدات خارجی و هم برنامه‌هایی که دشمنان برای براندازی نظام برنامه‌ریزی کرده‌اند خود به خود مشکلاتی را به وجود آورده اند که نیاز به مساعدت همه دستگاه های اداری دارد. 

 
الله مردای تصریح کرد: نظر ما در بخش حجاب و عفاف این است که اقدامات سلبی واقعا جواب نمی‌دهد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظارت حجاب و عفاف در سطح دستگاه‌های دولتی رویکرد سلبی و اجباری نیا بلکه بیشتر اقدامات در راستای برنامه‌های ایجابی است.
 
وی گفت: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در بحث حجاب و عفاف، فرهنگی و ایجابی است چرا که اعتقاد داریم برنامه‌های سلبی اثر منفی دارد.
 
به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، برنامه کاری این ستاد به این صورت انجام گرفته که پذیرش داشته باشد.
 

الله مردای با بیان این مطلب گفت: باید با این هدف در بحث حجاب و عفاف ورود پیدا کنیم تا کسانی که حقوق بگیر نظام هستند وقتی وارد این سیستم می شوند در رعایت چهار چوب های دینی و اخلاقی و اسلامی حرکت کنند.

 

وی بیان کرد: افرادی که در دستگاه های دولتی استخدام شده اند در ابتدا گزینش ها را خوب پشت سر می گذارند اما وقتی که به محل کار آنها میرویم خبری از حجاب و عفاف نیست.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، ادامه داد: بعضی از دستگاه هایی که خارج از محدوده مرکزیت اداره کل خودشان هستند کلا رها شدند و زیر مجموعه آنها هم اصلا کنترل نمی شوند.

 

وی بر این باور است، مسئولین خودشان باید مسول نظارت بر حجاب و عفاف باشند و منتظر ستادهای امر به معروف و نهی از منکر و گزارش از جانب ما نباشند.

 

الله مرادی خاطرنشان کرد: هر کاری که در هر اداره ای صورت می‌گیرد باید مسوول آن اداره پاسخگو باشد و کارها باید طبق برنامه انجام گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح استان برنامه‌های فرهنگی خوبی در رابطه با حوزه بانوان انجام داده‌ایم، گفت: نگاه ویژه‌ای به بحث حجاب و عفاف داریم و من احساس می‌کنم باید روی گزارش هایی که اعلام می‌کنیم هم بازرسی بیشتری انجام گیرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه در خصوص اقدامات حجاب و عفاف برنامه‌های زیادی اجرا شده و بر روی آنها نظارت داشته‌ایم، افزود: اگر گزارشی در مورد حجاب و عفاف انجام می‌گیرد باید بررسی‌هایی هم بر روی این گزارش ها انجام شود و جلسات ما تکراری است و باید برنامه‌ریزی‌های بهتری انجام گیرد.

 

به گفته وی، در جلسات بیشتر بانوان محجبه و دارای چادر دعوت می‌شوند در صورتی که مخاطبان ما در همایش‌ها باید افرادی باشند که دور از این مسائل هستند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: ما بستر کار کردن کم نداریم یعنی این همه نهاد و سازمان و مجموعه‌های گسترده ای داریم که باید قشر را مشخص بکنیم  و هر اداره و نهادی باید بر روی یک قشر خاص کار بکند که به جمعیت افراد مخاطب بیشتر اضافه شود.

 

وی گفت: از دیگر معضلات حجاب و عفاف این است که ما فقط حجاب بانوان را در نظر می‌گیریم در حالی که باید به حجاب آقایان هم توجه کنیم که در بازرسی ها حجاب آقایان نیز مدنظر قرار می‌گیرد. 

 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در پایان اظهار داشت: در این جلسات باید با خروجی مصوباتی همراه باشد که کار اساسی و برنامه‌ریزی شده در راستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف مصوب شود.
 
انتهای پیام/7727
 
 
ارسال نظرات