وی افزود: اساس واقعه کربلا یعنی امر به معروف و نهی از منکر یعنی آنچه که در کربلا رخ داد این مسئله را نشان می دهد و کسی که از کربلا می خواند نمی تواند نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد. حالا این امر و نهی ممکن است در حوزه سیاست باشد یا در حوزه مسائل اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی جامعه یعنی این تقدیر یا تقبیح اتفاقات جامعه باید باشد.
مداح اهل بیت تصریح کرد: اگر قرار بود نسبت به مسائل مختلف بی تفاوت باشیم ارباب ما امام حسین (ع) بی تفاوت به مسائل بود. البته در شیوه بیان امر به معروف و نهی از منکر و نقد و زمان و مکان آن باید توجه کرد و زبان نقد هم باید هنرمندانه باشد.
وی گفت: آنچه که ما در روز عید فطر دیدیم علی رغم اینکه این همه جنجال در مورد آن شد من معتقدم که این نقد زبان هنرمندانه ای داشت و در اینکه یک مداح باید نسبت به این مسائل حساس باشد هیچ شکی نیست.
حاج حسین هوشیار اظهار داشت: ما امروز هنرمندانی را می بینیم که شاید هیچ سر رشته ای هم از سیاست و مسائل اجتماعی نداشته باشند ورود کرده اظهار نظر می کنند و اتفاقا مورد استقبال هواداران خود نیز قرار می گیرند چرا مداحان که به مراتب کار سخت تری دارند و کارشان در لایه های اجتماعی و عمیق باورهای مردم صورت می گیرد از این کار منع می شوند.
مداح اهل بیت گفت: من اعتقاد دارم با رعایت یک سری اصول و شیوه ها نه تنها این موضوع ایرادی ندارد بلکه واجب هم هست. این همه هجمه های معاندان و ضد انقلاب و همچنین در داخل در مورد نقد مداح کشورمان واقعا غیر طبیعی بوده و یک نوع عقده گشایی بود.
وی افزود: این هجمه ها عمق شاکی بودن اینها از اثر گذاری جامعه مداحان بر مردم است و اینکه نشان می دهد اینها یک کینه قدیمی نسبت به این قشر دارند و عصبانیت خود را خالی کردند و این ریشه در فتنه 88 دارد که نقش محوری مداحان در 9 دی را شاهد بودیم.
حاج حسین هوشیار تاکید کرد: نفوذ هیئات مذهبی و نقش احساسات پاک مذهبی در بر چیده شدن قائله 88 باعث ایجاد یک کینه و عقده قدیمی در عده ای شد و بعداز عید فطر فرصتی به دست آوردند که ناجوانمردانه بتازند و تخریب کنند هر چند هیچ تاثیری ندارد.
وی گفت: از طرف دیگر این هجمه ها به مداح کشورمان نوعی فرافکنی بود. در مناظرات انتخاباتی شاهد بودیم که مسئولان جواب ندادند و با دو قطبی ساختگی افکار عمومی را منحرف کردند حالا که دیگر در آن فضا نیستیم به صورت منطقی پاسخگو باشند و اگر اعتقاد به جواب دادن دارند جواب منتقدان را بدهند.