عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

رفتار سیاسی وزارت علوم با دانشگاه آزاد/ مجلس از حق و حقوق این دانشگاه دفاع می کند

عباسی گفت: وزارت علوم با این رفتار غیر کارشناسانه و سیاسی خود فضای علمی و پژوهشی کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.
کد خبر: ۸۸۸۰۸۰۶
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

اسد الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به رفتار سیاسی وزارت علوم با دانشگاه آزاد و حذف حدود سه هزار رشته دانشگاه آزاد اظهار داشت: این اقدام وزارت علوم کاملاً غیر قانونی است.

وی با بیان این مطلب افزود: ما در مجلس از حق و حقوق دانشگاه آزاد دفاع خواهیم کرد، قرار بر این است که وزیر علوم عصر امروز دلیل این رفتار غیر کارشناسانه وزارت خانه را به اعضای کمیسیون آموزش مجلس توضیح دهند و مجلس هم طبق قانون این مسئله مهم را پیگیری می کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حذف حدود سه هزار رشته دانشگاهی دانشگاه آزاد در این شرایط شائبه سیاسی به خود گرفته و مسئولان نباید فضای عمومی دانشگاه ها را نباید تحت الشعاع اهداف سیاسی خود قرار دهند و هر چه سریعتر درخصوص حذف رشته هایی که اقدام کرده اند چاره اندیشی کنند تا دانشگاه آزاد لطمه نخورد و تضعیف نشود و طبق قانون مباحث آموزشی و پژوهشی خود را با قوت بیشتری انجام دهد.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت علوم با این رفتار غیر کارشناسانه و سیاسی خود فضای علمی و پژوهشی کشور را تحت الشعاع قرار می دهد. باید از دانشگاه های آزاد و سایر دانشگاه ها حمایت کنیم و نباید تصمیمات ناعادلانه بگیریم و تبعیض قائل شویم که وزات علوم متاسفانه این کار را کرده است .


ارسال نظرات