مسئول دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه گفت: یکی از اهداف دوره شهید دیالمه تربیت نیروهای واقعی آتش به اختیار است. افرادی که به سبب برخورداری از منظومهٔ فکری صحیح و فهم درست، هم قدرت تحلیل و تصمیم گیری صواب داشته و هم با توجه به تسلط بر ابزارها و روش‌های مطلوب، قدرت اجرا و عملیات بالا داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۸۰۸۰۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
 گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، علی نجاتی مهر خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای این دوره در راستای تبیین عمیق و کاربردی موضوع برای دانش پژوهان به تبیین موضوع آتش به اختیار اختصاص یافته است یکی دیگر از انگیزه‌ها تحریف بیانات مقام معظم رهبری و هجمه‌ی پوچی بود که برخی افراد مغرض و بی فهم به راه انداختند. معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی، آقای ریحانی همین بحث را در دوره ارائه دادند.

همچنین با نظر مثبت رئیس محترم سازمان و با حضور ایشان دانش پژوهان به طرح پرسش ها و برخی مطالبات خود پرداختند و محورهای مختلفی مطرح و تبیین شد.

وی ادامه داد: برای اینکه کسی بتواند به معنای واقعی کلمه آتش به اختیار باشد هم به منظومه فکری و معرفتی قوی و هم به ابزار و روش‌های متناسب نیاز دارد . ابزارها برای فراهم آمدن ادوات کار عملیاتی و منظومه فکری برای جهت گیری و هدف گیری صحیح است.

مسئول دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه تاکید کرد: افراد اگر صرفا مسلط بر فنون باشند اما در بعد ایمانی و معرفتی تسلط و تقید لازم را نداشته باشند، همانطور که تجربه تاریخی ما نشان داده است نه تنها سود نخواهیم کرد بلکه نتایج عکس منافع ملی و مصالح دنیوی و اخروی نیز خواهیم داشت. همین امروز هم افرادی هستند که دانش دانشگاهی و آکادمیک دارند اما به دلیل نداشتن همین بعد ایمانی و معرفتی لطمات بزرگ و درازمدتی به منافع کشور می زنند. فلذا همگان باید مراقب باشیم که با رشد تک بعدی به مصداق این بیت مبدل نشویم، که: آسیا بود ولی راه عمل را گم کرد    آرد را چرخ زد و چرخ زد و گندم کرد!

نجاتی مهر تاکید کرد: نوبت دوم حضوری دوره چهارم شهید دیالمه در سه روز برگزار می شود و در حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر در این دوره ها شرکت می کنند. ملاک برگزاری صرفا حجم کمی دانش‌پژوهان نبوده و شاخص هایی برای افراد توانمند داریم که مطابق آن‌ها گزینش اولیه و غربال گری بعدی انجام می شود.

وی تاکید کرد: این نوبت با حضور اساتید مختلف بعضا به صورت کلاس های کارگاهی برگزار می شود و آزمون هایی برگزار شده و توانمندی دانشجویان در بخش های مختلف و با حضور اساتیدی همچون آقای خسروجردی ارزیابی می گردد.

نجاتی مهر ادامه داد: استاد متقی استاد دانشگاه تهران بحث مشائل بین الملل و منطقه و مفاهیم سیاسی مرتبط را ارائه می دهند. همچنین همزمان با انتشار کتاب اسناد کودتای ۲۸ مرداد بحث مشروطه و تاریخ معاصر توسط تاریخ پژوه اقای نجفی به دانشجویان ارائه خواهد شد. اکران مستند آقای نخست وزیر با حضور عوامل مستند نیز انجام خواهد شد.

مسئول دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه تصریح کرد: یکی از تغییراتی که در این دوره نسبت به دوره قبل وجود دارد تفکیک دوره مخصوص برادران و خواهران است که دوره خواهران ۱۴ تیر ماه برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات