خبرهای داغ:
معینی نژاد گفت: وظیفه همه ما به ویژه دستگاه‌های متولی تأمین آب، علاوه بر حفاظت جدی و مؤثر از منابع تأمین آب موجود، مدیریت مناسب، اصلاح و بهینه سازی مصرف آب در تمامی بخش‌هاست.
کد خبر: ۸۸۸۰۷۹۴
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، فرماندار آران و بیدگل با اشاره به ۸۰۰ میلی متر میانگین بارندگی سالیانه در جهان تصریح کرد: میانگین بارندگی سالانه در کشور ایران  ۲۵۰ و در آران و بیدگل۱۲۰ میلی متر است که اکنون میزان بارندگی این شهرستان به ۴۰ میلی متر کاهش یافته است.

ابوالفضل معینی نژاد با بیان این که وضعیت نامساعد موجود بیانگر تداوم پدیده خشکسالی و بحران آب در آران و بیدگل دارد اضافه کرد: وظیفه همه ما به ویژه دستگاه‌های متولی تأمین آب، علاوه بر حفاظت جدی و مؤثر از منابع تأمین آب موجود، مدیریت مناسب، اصلاح و بهینه سازی مصرف آب در تمامی بخش‌هاست.

وی خواستار تسریع نصب و بهره برداری از کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی شد و اظهار کرد: باید تغییر الگوی کشت و شیوه آبیاری هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار آران و بیدگل میزان تبخیر آب در شهرستان را ۲ هزار و ۶۰۰ میلی متر ذکر کرد و گفت: علی رغم بارندگی‌های انجام گرفته در این شهرستان در سال زراعی ۹۵-۹۶ میزان این بارندگی‌ها در مقایسه با میانگین بلند مدت بسیار نامطلوب است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها