خبرهای داغ:
در رادیو قزوین پخش می شود:
رادیو قزوین در نمایش «ضلع سوم» نگاهی اجمالی به زندگی پیشکسوت کشتی قزوین «شعبان بابا اولادی» می اندازد.
کد خبر: ۸۸۸۰۷۲۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، این نمایش با هدف پاسداشت اهتمام و اقتدار زنده یاد شعبان بابا اولادی در عرصه ی ورزش کشتی کشور در رادیو قزوین تولید می شود که از نگاهی متفاوت به زندگی وی می پردازد.

در این نمایش ساعات پایانی عمر زنده یاد شعبان بابا اولادی و تبحر و توان وی در اجرای فن درخت کن روی حریف فنلاندی اش (تونی ژاسکاری) در مسابقات جهانی 1956 تهران مرور می شود؛ که این صحنه مدتها بعنوان برترین صحنه ی ورزشی کشور در نشریات و رسانه های آن زمان منتشر شده و  قاسم فارسی نخستین عکاس ورزشی کشور هم این صحنه را با هنرمندی و مهارت خود شکار کرده بود.

نمایش «ضلع سوم» نگاهی هم به روحیه ی فتوت و جوانمردی در ورزشکاران بویژه پیشکسوتان دارد که بعنوان الگویی برای ورزشکاران نسل امروز محسوب می شوند.

زنده یاد شعبان بابا اولادی، تونی ژاسکاری و قاسم فارسی سه ضلع این نمایش را تشکیل می دهند که صحنه ای بی بدیل را در عرصه ی کشتی جهان خلق می کنند.

نمایش رادیویی «ضلع سوم» به تهیه کنندگی ابراهیم طاهری کیا به مدت 30 دقیقه در رادیو قزوین تهیه و تولید می شود.

شعبان بابااولادی فروردین ۱۳۱۰ در قزوین متولد شد و از شاگردان زنده یاد حبیب اله بلور بود که ورزش کشتی را از سن ۸ سالگی و با حضور در زورخانه آغاز نموده بود. وی از معدود کشتی گیران ایران بود که در سه رشته فرنگی، آزاد و پهلوانی فعالیت می‌کرد و در هر سه رشته موفق به کسب عنوان طلای کشور شده بود.

زنده یاد شعبان بابااولادی در ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ بر اثر کهولت سن و بیماری در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها