بیانیه سازمان بسیج حقوق دانان به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی :

هیچ دولتی به قدر آمریکا ناقض حقوق بشر نبوده است.

تقارن تاریخی این اقدامات تروریستی و سنگدلانه از ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی گرفته تا حمله شیمیایی ددمنشانه صدام به سردشت، شهادت شهید محمد کچوئی به‌دست منافقین، در هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶، شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین کوردل به¬‌عنوان ایادی آمریکای جنایت¬کار در یازدهم تیرماه، حمله موشکی ناو هواپیمابر آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و شهادت حدود ۲۹۰ نفر زن، مرد و کودک در دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷ و شهادت حدود ۱۶ هزار تن دیگر در اقدامات کور تروریستی منافقین کوردل در دهه ۶۰، سبب شده است که نام¬گذاری این ایام در تقویم جمهوری اسلامی این به نام «هفته حقوق بشر آمریکایی» به نمادی برای فریاد علیه جنایات این دولت استثمارگر تبدیل گردد.
کد خبر: ۸۸۸۰۶۶۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

«هیچ دولتی را نمی‌شناسم که به قدر دولت آمریکا ناقض حقوق بشر باشد. بنده با ملاحظه‌ی آمار و ارقام و حوادثی که در این چند سال پیش آمده -چیزی که جلوی چشم خود ما بوده است- به این نتیجه می‌رسم که شاید در دنیا دولتی نباشد که به قدر دولت آمریکا نقض حقوق بشر کرده باشد.» مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

یک مرور کوتاه بر تاریخ معاصر کشورهای گوناگون جهان می تواند ما را به تمایز آشکار میان حقوق بشری که در عمل از سوی دولتمردان آمریکا به نمایش گذاشته می شود و شعارهای خوش رنگ و لعاب آنان  در این عرصه، رهنون سازد. تمایزی که اینک خون مردم بی گناه مسلمانان در کشورهای منطقه جنوب غرب آسیا و سایر کشورهایی که روزگاری مورد ستم و تعدی این دولت استثمارگر قرار گرفته است، بیش از هر زمان دیگری آن را در معرض محکمه افکار عمومی جهان رسوا ساخته است.

آمریکا کشوری است که به راحتی هرچه تمام تر قوانین بین المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه  را در کشور های مختلف نقض کرده و یا در مقابل انواع و اقسام ظلم ها به نفع خود سکوت می کند. متأسفانه کشور عزیزمان نیز از چند دهه پیش تا کنون به انحاء و اشکال مختلف همواره هدف سیاست ها و اقدامات خصمانه و ظالمانه آمریکا قرار داشته و دارد.

ظلم‌های تاریخی آمریکایی‌ها نه تنها در عصر حاکمیت  جمهوری اسلامی بلکه از  همان دوران پهلوی وجود داشته است که از برجسته ترین آنها می­توان به طراحی و اجرای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اشاره کرد که آمریکایی‌ها خود اعتراف به انجام آن کرده­اند. مگر غیر از این است که در تمام جنایت­های رژیم پهلوی چه در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و چه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و جنایات ساواک تا پایان عمر پهلوی، آمریکایی‌ها پشتیبان شاه ایران بودند و رفتارشان در قبال یک دیکتاتور که مردم خود را از حقوق اولیه خودشان محروم کرده بود دقیقا مثل رفتار امروز آمریکایی‌ها با عربستان است که در قبال جنایات آنها راه حمایت و سکوت را در پیش گرفته است.

به علت کینه و عداوت ایجاد شده در دولتمردان آمریکایی از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، اقدامات ظالمانه و غیر انسانی مقامات آمریکایی علیه مردم ما در سال­های پس از پیروزی انقلاب شدت بیشتری به خود گرفت. به طوری که حمایت از گروهک های تروریستی که در سالهای پس از انقلاب به کشتار بیرحمانه مردم کوچه و بازار و مسئولان کشوری و لشکری پرداخته­اند، تنها بخشی از این اقدامات است.

تقارن تاریخی این اقدامات تروریستی و سنگدلانه از ترور نافرجام مقام معظم رهبری در  ششم تیرماه سال ۱۳۶۰و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی گرفته تا حمله شیمیایی ددمنشانه صدام به سردشت، شهادت شهید محمد کچوئی به‌دست منافقین، در هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶، شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقین کوردل به­‌عنوان ایادی آمریکای جنایت­کار در یازدهم تیرماه، حمله موشکی ناو هواپیمابر آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و شهادت حدود ۲۹۰ نفر زن، مرد و کودک در دوازدهم تیرماه سال ۱۳۶۷ و شهادت حدود ۱۶ هزار تن دیگر در اقدامات کور تروریستی منافقین کوردل در دهه ۶۰، سبب شده است که نام­گذاری این ایام در تقویم جمهوری اسلامی این به نام «هفته حقوق بشر آمریکایی» به نمادی برای فریاد علیه جنایات این دولت استثمارگر تبدیل گردد.

سازمان بسیج حقوق دانان ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهیدان قربانی حقوق بشر آمریکایی به‌ویژه شهدای تاریخ­‌ساز هفتم تیرماه اعلام می دارد که تردیدی نیست بازخوانی مواضع و نظرات ضد استکباری بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام­خمینی (ره) پشتوانه عظیمی برای ارتقای بصیرت و آگاهی ملت انقلابی و استکبارستیز ایران به‌ویژه نسل فهیم، بالنده و شجاع جوان کشور در صحنه شناخت و تحقق رسالت تاریخی و انقلابی آنان در مصاف با خط انحراف و نفاق بوده و پیروی و عمل به فرامین مطاع و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت ایت الله خامنه­‌ای (مد ظلله العالی) تلاش در صیانت از نظام مقدس اسلامی و تضمین پیش­‌روندگی انقلاب و میهن اسلامی به شمار خواهد رفت.

ارسال نظرات