در دیدار صادق نجفی؛ شهردار تبریز با آلبرت کریموف؛ معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه بر توسعه همکاری ها در قالب استانی و در بخش های مختلف تاکید شد.
کد خبر: ۸۸۸۰۵۹۹
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در مذاکرات هیات جمهوری اسلامی با حضور شهردار تبریز و علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول ایران با هیات تاتارستان به ریاست معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت این جمهوری در شهر قازان که روز جمعه برگزار شد، زمینه ها و راهکارهای گسترش مناسبات استانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که محور اصلی گسترش روزافزون همکاری های صنعتی و بازرگانی بود.
نجفی با اشاره به سابقه خوب همکاری و روند رو به رشد مناسبات، از فعالیت صاحبان سرمایه و صنایع تاتارستان در آذربایجان شرقی استقبال و اظهار کرد: به گسترش همکاری های صنعتی در بخش های کشتی سازی، ماشین آلات صنعتی و کامیون سازی علاقه داریم و با توجه به حضور فعال شرکت های ایرانی در بازارهای کشورهای همسایه نیز امکان تعاملات مشترک در این زمینه وجود دارد.
شهردار تبریز همچنین با اشاره به تاثیر مثبت وجود پروازهای مستقیم بر افزایش دامنه همکاری ها ، از آمادگی برخی خطوط پروازی ایران از جمله آتا برای مشارکت در این بخش خبر داد.
کریموف وزیر صنایع تاتارستان نیز با مهم خواندن اجرای برنامه های توسعه همکاری ها و ارزشمند بودن پیگیری های سرکنسولگری ایران در قازان برای گسترش و پویائی هرچه بیشتر مناسبات، گفت: خواهان ارتقای سطح روابط با استان آذربایجان شرقی در همه بخش ها هستیم.
وی اظهار کرد: توانمندی های جمهوری تاتارستان در بخش پتروشیمی، ساخت کامیون، کشتی و هواپیما و همچنین گردشگری از زمینه های همکاری محسوب می شود که باید از آنها بهره گرفت.
نجفی و هیات همراه روز پنجشنبه نیز با ایلسور متشین شهردار قازان دیدار و در باره راهکارهای گسترش همکاری ها بین دو شهر در بخش های مختلف مذاکره کرد.
همچنین با امضای توافق بین دو شهردار، نام تبریز و قازان به صورت متقابل بر دو بوستان در هر شهر گذاشته می شود که در چارچوب توافق خواهر خواندگی انجام خواهد شد.
تاتارستان با 68 هزار کیلومتر مربع وسعت و سه میلیون و 876 هزار نفر جمعیت در منطقه ولگای روسیه در مرکز اروپایی و محل تلاقی رودخانه های ولگا و کاما واقع شده است.
تاتارستان با 21 شهر بزرگ و متوسط، صدها شهرک و روستا به پایتختی قازان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که در 800 کیلومتری شرق مسکو قرار دارد از پیشروترین جمهوری های توسعه یافته صنعتی و نفتی روسیه محسوب می شود.
ارسال نظرات