خبرهای داغ:
با مشارکت شهرداری و پایگاه هوانیروز آبیک؛
از ماکت بالگرد و تندیس خلبان شهید سرلشگر ایرج عیوضی در میدان ورودی آبیک رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۸۰۵۹۰
|
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ماکت بالگرد و تندیس خلبان شهید سرلشگر ایرج عیوضی در میدان ورودی آبیک رونمایی شد.

برای اجرای این طرح ماندگار که با مشارکت شهرداری آبیک و پایگاه هوا نیروز شهید امینی شهرستان آبیک انجام شده یک میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه شده است.

شهردار آبیک دراین مراسم ادای دین به مقام والای شهدا و آشنایی شهروندان به ویژه نسل جوان با آرمان های شهید خلبان ایرج عیوضی را ازاهداف نصب ماکت بالگرد و تندیس این شهید عنوان کرد.

شهید ایرج عیوضی، متولد ۱۳۳۲ در روستای ناصرآباد از توابع شهرستان آبیک قزوین، تحصیلات ابتدایی را در روستا و دوره راهنمایی را در آبیک و مقطع متوسطه را در تهران گذراند.


سال ۱۳۵۳، پس از پذیرش در هوانیروز، برای خلبانی بالگرد استخدام شد، آموزش نظامی را در پادگان حرّ تهران به پایان رساند.

وی، پس ازپیمودن دوره پرواز با بالگرد، رشته اختصاصی پرواز با هلیکوپتر کبری را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت، نخستین واحد خدمتی او هوانیروز اصفهان بود.

در عملیات رمضان راهی نبرد شد و آن‌گونه وداع کرد که بر همگان آشکار شد دنیای دیگر را برگزیده است. ایرج عیوضی به جای یکی از دوستانش، که چند روز بیشتر از مراسم ازدواجش نگذشته بود، داوطلب شرکت در این عملیات شده بود.

روز ۲۳ تیرماه ۱۳۶۱ همراه چهار فروند هلی‌کوپتر کبری به پشتیبانی تعدادی از نیروهای ایرانی، که در خطر پاتک دشمن قرار داشتند، به طرف بصره عراق به پرواز درآمد و عاقبت در ۲۱ رمضان سال ۱۳۶۱، پس از رشادت‌های فراوان، در حالی که حلقه محاصره دشمن تا دندان مسلح را شکسته بود، هلی‌کوپترش در شمال شرقی بصره هدف موشک مالیوتکای مزدوران بعثی قرار گرفت و همراه یکی از خلبانان غیور جنگ، محمدامین ملازهی، میان شعله‌های آتش بالگرد در خاک عراق سقوط کرد و برای همیشه جاودانه ماند.

پیکر پاک این شهید والامقام پس از گذشت شانزده سال به وطن بازگشت و پس از تشییع در نماز جمعه تهران و قزوین و آبیک، در آرامستان محل تولدش روستای ناصرآباد از توابع شهرستان آبیک قزوین به خاک سپرده شد.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها