مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: کتاب مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره ملی "حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی" در یزد منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۰۵۲۴
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، علی غیاثی ندوشن عصر امروز در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه شورای چهارم یزد حامی بسیار خوب فعالیت‌های فرهنگی و هنری بود، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر یزد در تمام برنامه‌های فرهنگی چند سال قبل یزد مشارکت خوبی داشته‌اند.

وی به برگزاری کنگره ملی آیت‌الله حاج شیخ فقیه خراسانی(یزدی) اشاره کرد و گفت: با وجود ویژگی‌های بسیار بارز و خوبی که این عالم داشت، نسل جوان ما آشنایی خوبی با شخصیت ایشان ندارند و لازم است که زمینه آشنایی آنها فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: فراخوان‌های این کنگره در کشور و سطح شهر یزد و همچنین با مشارکت خوب رسانه‌ها منتشر شده و از افراد مستعد خواسته شده در بخش‌های مختلف آن مشارکت کنند.

غیاثی ندوشن خاطرنشان کرد: در بخش فراخوان مقالات این کنگره، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته که انشاالله زمینه‌ای فراهم شود مقالات دریافتی به صورت کتاب گردآوری و منتشر شود.

وی به گردآوری خاطرات مردم در این کنگره اشاره کرد و گفت: افراد بسیاری هنوز هستند که خاطرات بسیار زیادی از این عالم متقی و ربانی دارند و در این کنگره برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته که خاطرات آنها گردآوری و مستندسازی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ساده زیستی را یکی از ویژگی‌های بارز زندگی حاج شیخ فقیه خراسانی دانست و گفت: سعی شده تا حد امکان با کمترین میزان هزینه، بالاترین حد اثرگذاری به ویژه در بین جوانان را داشته باشیم و شخصیت این عالم ربانی را به مردم به ویژه جوانان بیش از پیش معرفی کنیم.

غیاثی ندوشن با بیان اینکه تاکنون اعضای دبیرخانه این جشنواره با دو تن از مراجع عظام تقلید دیدار کرده و از بیانات آنها بهره‌مند شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف شدن روند دیدار‌ها با ماه مبارک رمضان، ادامه آن به بعد از این ماه انتقال پیدا کرد و ان‌شاالله در آینده نزدیک شاهد برگزاری دیگر دیدارها هستیم.

ارسال نظرات