بخشی از جاده پاتاوه - دهدشت تا پایان سال ۹۶ آماده تردد می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۰۴۴۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
مسئول اجرایی جاده پاتاوه - دهدشت با اشاره به روند اجرایی خوببهره برداری از جاده پاتاوه - دهدشت به زودی این طرح و تخصیص اعتبارات لازم گفت: عملیات اجرایی این جاده ارتباطی مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ بوده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار و چالش‌های جغرافیایی به بهره برداری نرسیده است.
مسعود ادیب مهر افزود: زیر سازی و آسفالت این مسیر از ابتدا تا کیلومتر ۱۰ در حال اجرا و کیلومتر ۱۰ تا ۶ نیز عملیات خاک‌برداری آن روند خوبی دارد.
وی با اشاره به وجود پل‌های خاص در کیلومترهای ۸، ۲۲، ۳۰ و ۳۱ گفت: عملیات اجرایی در همه این پل‌ها در حال اجرا است.
ادیب ادامه داد: پل رودخانه شور در حال حفاری شمع، پل سه گدار حفاری شمع‌های آن نیز تمام شده و عملیات آرماتوربندی آغاز و پل عمارت و قلعه گل ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مسئول اجرای این طرح بیان کرد: بخش عمده فعالیت اجرایی تونل یک تمام شده و تردد بین شمال و جنوب و شرق و غرب این طرح باز است و بخش زیادی از آسفالت لایه دوم جاده از رودخانه سه گدار تا تونل‌های ۹ و ۱۰ تمام شده و بخش زیادی نیز در حال آماده سازی برای آسفالت است.
این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌های ملی در حوزه راه‌سازی استان است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بندرهای جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از جاده مناسب برخوردار می‌شوند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه شامل ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
ارسال نظرات