۱۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوه عنا در باشت طعمه حریق شد.
کد خبر: ۸۸۸۰۴۴۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۱۹ هکتار ازسوختن ۱۹ هکتاز جنگل و مرتع در باشت جنگل‌ها و مراتع کوه بهره عنا از توابع این شهرستان در جنوب کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شد.
سامان گرجی افزود: این آتش سوزی که روز گذشته در جنگل‌ها و مراتع باشت رخ داد به علت وزش باد شدید، انبوه علف‌ها و سخت گذر بودن منطقه پس از حدود ۷ ساعت به سختی مهار شد.
گرجی با بیان اینکه علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است گفت: این سومین آتش سوزی امسال در کوه بهره عنا و هفتمین آتش سوزی سال جاری در شهرستان باشت است.
وی ادامه داد: درختان بلوط، زالزالک، کلخنگ و بنه از مهمترین گونه‌های درختان کوه بهره عنا است.
گرجی از مردم خواست که هنگام مشاهده آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، به‌سرعت با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ تماس بگیرید. ۱۰۵ هزار هکتار عرصه جنگل و مرتع در شهرستان باشت وجود دارد که از این میزان ۱۸ هزار هکتار مرتع است.
شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع است.
از ابتدای امسال کنون ۵۰ فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان مهار شده است و به ۲۲۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد شد.
ارسال نظرات