مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۸۸۸۰۴۳۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب استان در جمع مصرف آب دراستان ۳۰ درصد بالاتر از میانگین کشورینمازگزاران دهدشت با اشاره به خشکسالی پیاپی و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر گفت: مشکلات جدی در زمینه آب ایجاد شده که اگر به درستی مدیریت و کنترل نشود در آینده خطرساز خواهد شد.
علیرضا جنتی افزود: آب دهدشت از 9 حلقه چاه، با 24 کیلومتر خط انتقال و 180 کیلومتر شبکه توزیع تأمین و 25 هزار مشترک تامینم می شود.
وی با اشاره به طرح های آب و فاضلاب در این شهر ادامه داد: سه طرح آب با اعتبار دو میلیارد و 100 میلیون تومان و طرح فاضلاب با چهار میلیارد و 600 میلیون تومان در حال اجرا است.
معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه 289 شهر در کشور با مشکل تنش آبی مواجه هستند گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 6 شهر مشکل تنش آبی داشتند که با تدابیر اندیشیده شده دو شهر چیتاب و لنده سال گذشته از تنش آبی خارج شدند.
جنتی افزود: یاسوج، مادوان، سوق و دهدشت هم اکنون در حال تنش آبی هستند و تلاش می‌شود از این وضعیت خارج شوند.
وی همکاری مردم در نجات از این وضعیت را ضروری خواند و ادامه داد: آب و فاضلاب شهری هم در این راستا برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا می‌کند.
به گفته جنتی در وضعیت تنش آبی، آب تولیدی با میزان آب مصرفی برابری می‌کند و این در حالی است که اگر به هر دلیل این وضعیت تغییر کند وضعیت بحرانی خواهد شد و جبرانش امکانپذیر نیست.
ارسال نظرات