مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام گفت: هشتمین دوره طرح ولایت با عنوان خط امام(ره) استانی سال 95 از 1 تا 10 مرداد با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان دانشگاه های استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۰۲۶۱
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
محمود علیپور" مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج دانشجویی از ایلام،  گفت: نهمین دوره طرح ولایت با عنوان خط امام(ره) استانی سال 96  از 1 تا 10 مرداد با حضور بیش از 200نفر از دانشجویان دانشگاه های استان ایلام متشکل از 70 برادر و 130 خواهر با میزبانی دانشگاه ایلام  برگزار می شود.

علیپور با بیان اینکه امامت یکی از عمیق ترین مباحث اعتقادی است که ولایت فقیه در امتداد آن قرار دارد، گفت:دشمنان نظام در تلاشند به ولایت فقیه ضربه بزنند. از آن جهت که عامل تمام ناکامی های خود را ولایت فقیه می دانند. لذا برگزاری دوره های آموزش مبانی اندیشه در دانشگاه ها ضروری است و قطعا در خودسازی و تربیت نیروهای طراز انقلاب مثمر ثمر خواهد بود.
 
وی افزود: هدف از برگزاری دوره، آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی،کادرسازی و تربیت نیروهای هم طراز انقلاب در جامعه است.این دانشجویان پس از موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه  و گزینش توسط کارگروه گزینش آموزش طرح ولایت به دوره دعوت می شوند.

علیپور در ادامه اضافه کرد: مکان آموزشی این دوره برای دانش پژوهان خواهر و برادر طرح ولایتی به میزبانی دانشگاه ایلام به صورت همزمان در بازه زمانی 25 مرداد تا 10 تیر ماه به احتمال بیشتر در دهه اول مردادماه برگزار خواهد شد .

مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام اذعان داشت: در این دوره بیش از 80 ساعت کلاس آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در حوزه های مختلف " معرفتی، بصیرتی، مهارتی، تشکیلاتی" با حضور اساتید مجرب موسسه آموزشی پژوهشی حضرت امام(ره) و اساتید برجسته استانی برگزار می شود.


 علیپور در ادامه افزود: 20 نفر از اساتید مجرب کشوری دعوت به همکاری شده اند که 10 استاد از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  در بحث آموزشی و 10 استاد جهت برنامه های همایشی بصیرتی و یک روحانی به عنوان استاد اخلاق در طول دوره حضور خواهند داشت.

 وی تصریح کرد: برای استفاده حداکثری از ظرفیت دوره بیش از 20 همایش در موضوعات مختلف؛ تحلیل شرایط روز کشور و تحولات منطقه،طب اسلامی، فرقه های ضاله و انحرافی، آسیب های اجتماعی، امر به معروف، گفتمان انقلاب اسلامی، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، و تربیت اسلامی در دروه طرح ولایت امسال برگزار می شود.

 
وی تاکید داشت: علاوه بر همایش ها و برنامه های آموزشی، برنامه شبی با شهدا،یادواره شهدای مدافع حرم، نمایشگاه حجاب و عفاف، پخش فیلم، غبار روبی مزار شهدا و برنامه های ورزشی و تفریحی اجرا خواهد شد.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان ایلام افزود: اردو میان دوره ای یک روزه تفریحی به مقصد خران ایوان و دیدار با امام جمعه شهرستان ایوان از دیگر برنامکه های اجرایی طرح خواهد بود.


علیپور گفت: در پایان دوره تمامی دانش پژوهان طرح ولایتی به اردو دو روزه راهیان نور شمالغرب کشور اعزام می شوند.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گفت: در نظر است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برنامه پایش سلامت جهت استفاده  دانشپژوهان شرکت کننده اجرا گردد.  

وی در پایان از حمایت های روسای دانشگاه های استان به ویژه روسای دانشگاه های ایلام وعلوم پزشکی استان در اجرای هر چه بهتر برگزاری دوره در سال های گذشته تقدیر و تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد، شاهد برگزاری شایسته نهمین دوره طرح ولایت استانی باشیم.



انتهای پیام/
ارسال نظرات