خبرهای داغ:
حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با انتقاد از عملکرد نهادهای مسئول در حوزه حجاب و عفاف اظهار داشت : در حوزه حجاب و عفاف شاهد جزیره ای عمل کردن نهادها هستیم
کد خبر: ۸۸۸۰۱۶۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

به گزارش بسیج در قزوین، جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی این اداره کل با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و معاونین و سایر اعضاء برگزار شد.

 

حجت الاسلام عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در این جلسه اظهار داشت : پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تأکید روی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بیشتر خودش را مشخص کرد، بنابراین حجاب به عنوان نمادی از عفاف در جامعه اسلامی مطرح است و به همین دلیل یکی از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است تا حقوق شهروندی در جامعه رعایت شود.

وی در ادامه به علت خلأهایی در طرح عفاف و حجاب وجود دارد، اشاره کرد و گفت: همانطور که بارها مقام معظم رهبری هم تأکید فرمودند و با توجه به اینکه کار فرهنگی هم زمان‌بر است و هم به نوعی دیربازده، ما در بعد فعالیت‌های فرهنگی و در همه زمینه‌ها، هنوز حق مطلب را ادا نکردیم.

وی تأکید کرد: باید یک همت عمومی و عالی را برای گسترش این فرهنگ در جامعه ایجاد کنیم از مسئولان گرفته تا مردم چرا که طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مختص به یک حوزه نیست که ما مسئولیت را فقط به یک دستگاه واگذار کنیم و سایرین کاری به این موضوع نداشته باشند بلکه به همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به نوعی مرتبط می‌شود.

حجت الاسلام عادل یکی از عوامل عدم موفقیت در گسترش این فرهنگ را جزیره‌ای دیدن و جزیره‌ای عمل کردن در خصوص این موضوع توصیف کرد و ادامه داد: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند یک نگرش نظام‌مند و سیستمی و عملکرد همه‌جانبه و نظام‌مند است. بنابراین اگر بتوانیم این همت را در سطح مسئولان، مردم و متولیان فرهنگی ایجاد کنیم، می‌توانیم شاهد نتایج و نمودهای خوبی در این زمینه باشیم و تا زمانی که این باور درونی در مسئولان ایجاد نشود و این موضوع به عنوان یک دغدغه اصلی در جامعه مطرح نشود، مسلماً در عملکرد با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد : اما آفت ما در حجاب و عفاف وجود سازمان های مسئول مختلف می باشد که به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و هیچ سازمان متولی وجود ندارد که در بحث حجاب و عفاف سازمان‌های مختلف را که به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، دور هم جمع کرده تا راهکارهای عملی را برای مقابله نرم با بدحجابی اتخاذ کنند.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها