خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی ناحیه سپاه فردوس گفت: برکات اردوهای جهادی امروز تنها در انجام کارهای عمرانی نیست بلکه امروز بسیج سازندگی در بحث های تربیتی و فرهنگی در 200 عرصه فعالیت دارد.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۶۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  جانشین فرماندهی ناحیه سپاه  فردوس درمراسم افتتاحیه اردوهای جهادی و هجرت بسیج سازندگی عنوان کرد: برکات اردوهای جهادی امروز تنها در انجام کارهای عمرانی نیست بلکه امروز جهاد سازندگی در بحث های تربیتی و فرهنگی در 200 عرصه فعالیت دارد.

سکندری مقدم در ادامه استفاده از تجربیات قشر های مختلف در اردوهای جهادی، آشنایی با افراد مختلف و سبک زندگی های مختلف و آشنایی با واقعیت های زندگی را از جمله مزیت های و ویژگی هایی دانست که افراد از آن برخوردارمی شوند.

وی ادامه داد: امسال به فرمان مقام معظم رهبری نیاز به یک اقتصاد قوی وپویا داریم که هر بسیجی باید به نوبه خود در عرصه تولید و اشتغال داخلی گام بردارد.

جانشین فرماندهی ناحیه سپاه فردوس فعالیت دانش آموزان را در سال گذشته در قالب اردوهای جهادی 10 روزه 398 نفردر 44 عرصه، بسیج محلات 24نفر در قالب اردوهای یک روز و فعالیت در 141 حلقه، اردوهای جهادی 7 روزه با هنکاری بسیج محلات با تعداد 87 نفر در عرصه های مختلف عنوان کرد.

مرتضی سکندری‌مقدم افزود: این فعالیت‌ها شامل رنگ‌آمیزی کلاس‌ها و میز و صندلی مدارس، عرصه‌های فرهنگی و کشاورزی و عمران و آبادانی روستاهای محروم بوده است.

وی تصریح کرد: با همکاری  بسیج جامعه پزشکی در یکسال گذشته 15 اکیپ درمانی به روستاهای محروم فردوس اعزام شدند و 370 بیمار ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند.

سکندری مقدم افزود : در سال گذشته 56 کارگاه با اعطای تسهیلات بیش از 6میلیارد برگزارشده است وهمچنین 15 اکیپ پزشکی جهت ویزیت و داروی رایگان  به روستاها محروم اعزام شده اند.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس خاطرنشان کرد: طرح آموزشی همگام با کشاورز نیز با همکاری بسیج جامعه مهندسین کشاورزی در قالب 4 طرح عمرانی شامل احداث خانه عالم و احیای قنوات به طور کامل و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته اجراء شده است.

سکندری‌مقدم تاکید کرد: در طرح اردوهای هجرت 3 در تابستان امسال نزدیک به 400 دانش‌آموز در اردوهای 10 و 7 روزه به روستاییان در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی خواهند کرد. 

 
اردوهای جهادی باعث آمادگی دانش آموزان برای مدیریت زندگی در آینده

 حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح اردوهای هجرت 3 که در محل ناحیه مقاومت سپاه فردوس تشکیل شد خطاب به دانش‌آموزان بسیجی اظهار داشت: تلاش کنید کار را برای رضای خدا انجام داده و اخلاص در عمل را از همین اردوها شروع کنید و انتظار تمجید از هیچکس نداشته باشید.

وی چشیدن مزه فقر و محرومیت و لذت کار و تلاش را از ثمرات اردوهای بسیج سازندگی برشمرد و آن را فرصتی مناسبی برای خدمت به مردم محروم روستاها دانست و گفت: اردوهای جهادی تمرین زندگی برای جوانان است تا خود را برای مدیریت زندگی در آینده آماده کنند.

برگزاری اردوهای جهادی با هدف رفع نابرابری اقتصادی و اجتماعی

رئیس آموزش و پرورش فردوس نیز بسیج سازندگی را از جمله ارگان‌هایی برشمرد که بهترین لحظات عمر خویش را برای رفع محرومیت در روستاها می‌گذرانند.

علیرضا خداخواه افزود: یکی از اهداف اردوهای جهادی رفع نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی از جامعه اسلامی است و دانش‌آموزان با کسب مهارت و تجربه برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها