رعایت حق و عدل موجب رهایی جامعه از فقر و دوقطبی گری می شود

این مسؤول با بیان اینکه با رعایت عدالت جامعه از فقر و دوقطبی بودن نجات می‌یابد، تصریح کرد: با رعایت عدالت در جامعه ریشه‌های فقر و محرومیت در جامعه خشک می‌شود و برکت‌ها فزونی می‌یابد.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۵۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری با اشاره به رعایت اخلاق اسلامی در جامعه، اظهار کرد: رعایت اخلاق اجتماعی، خانوادگی و اداری تأثیر زیادی بر عملکرد جامعه دارد، به‌واقع ما باید با رعایت اخلاق نیکو مردم را به اسلام دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه اخلاق اجتماعی باید در برخوردهای اجتماعی و فردی مراعات شود، افزود: افزایش آمار طلاق، ناامنی و ناهنجاری‌های اجتماعی، درگیری‌ها و فسادهای اخلاقی موجود در سطح جامعه تنها به دلیل عدم رعایت اخلاق اجتماعی است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه عدالت چیزی است که بنیاد و اساس نظام هستی و آفرینش بر آن نهاده شده است، بیان کرد: در ارزش و اهمیت عدالت همین بس که رعایت آن از سوی مردم شایسته‌تر از احسان و نیکی و بخشش به خویشاوندان دانسته شده است.

این مسؤول با بیان اینکه با رعایت عدالت جامعه از فقر و دوقطبی بودن نجات می‌یابد، تصریح کرد: با رعایت عدالت در جامعه ریشه‌های فقر و محرومیت در جامعه خشک می‌شود و برکت‌ها فزونی می‌یابد.

جباری با استناد به حدیثی از امام علی(ع) گفت: اگر در جامعه‌ای عدالت حاکم شود مردم آن جامعه از فقر بی‌نیاز می‌شوند و یاس و ناامیدی برای همیشه از کشور رخت بر می‌کند.

وی با بیان اینکه حاکمان جدید آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، افزود: اجرای عدالت مایه غنا و بی‌نیازی است و جامعه  را از فقر و دوقطبی بودن نجات می‌دهد، اگر عدالت در دنیا رعایت شود تهدیدهای آمریکا هیچ تأثیری برای ملت ایران ندارد.

خطیب نماز جمعه بهشهر  بیان کرد: اگر امروز شاهد ظلم، ستم، کودک‌کشی و تهدیدها در دنیا هستیم به این دلیل است که عدالت دین و الهی در دنیا مطرح نیست، دشمنان اسلام و آنانی که کودک‌کشی میکنند و داعش پرورش می‌دهند بویی از عدالت نبرده‌اند و نمی‌خواهند عدالت برپا شود.

این مسؤول با بیان اینکه هیچ قلمی نمی‌تواند در شأن و منزلت شهدای هفت تیر بنویسد و آنان را معرفی کند تصریح کرد: شهید بهشتی و یارانش متعلق به نظام و انقلاب اسلامی بودند، شهید بهشتی در زمان حیات گرانقدرش، تأثیر بسزایی در پیروزی انقلاب در جبهه‌های مختلف داشت و در زمان شهادت نیز انسجام داخلی را برای ایران اسلامی به همراه آورد به‌گونه‌ای که میلیون‌ها نفر در جریان شهادت این عالم بزرگ دنیای اسلام سوگواری کردند.

جباری در پایان از حضور گسترده و باشکوه مردم بهشهر در راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر تشکر کرد و گفت: روز قدس و عید فطر پیام‌آور اتحاد دینی و ملی ما بوده است، روز قدس نماد اتحاد و همدلی ملت ایران و پیام این مهم است مساله فلسطین مسأله دنیای اسلام است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار