خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از برندسازی در اقتصاد کشور گفت: اصلاح ساختار سازمانی لازمه کاهش بهای تمام شده بخش تولید است.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۴۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، معصومه آقاپور علیشاهی اظهار داشت: برای حضور موفق تولیدات در بازارهای بین‌المللی باید به سه مؤلفه کاهش بهای تمام شده، تمایز و تمرکز در بخش تولید توجه جدی شود.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار سازمانی در کاهش بهای تمام شده تولید تاثیرگذار است و باید توجه داشت هزینه سربار مانند حمل و نقل و گمرک همچنین هزینه ثابت در بخش تولید، بالا است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم حمایت دولت از برندسازی در اقتصاد کشور افزود: بالا بودن هزینه‌های صادراتی در کشور از دیگر عوامل و موانع برای حضور موفق در بازارهای بین‌المللی است.

وی افزود: اگر بهره‌وری در اقتصاد کشور ارتقا یابد بطور طبیعی هزینه‌های ثابت کاهش می‌یابد، بنابراین بالا رفتن قیمت تمام شده مانع از رقابت کالاهای ایرانی با کالاهای مشابه خارجی می‌شود.

آقاپور‌علیشاهی بیان کرد: در حال حاضر دارایی‌ها ثابت متعلق به اشخاص یا شرکت‌ها بوده این در حالی است که دارایی‌ها مذکور باید به صورت دارایی جاری در خدمت تولید باشد.

وی گفت: باید بخش تولید روی چند فعالیت مشخص تمرکز داشته باشد و به‌صورت هدفمند با ارائه یارانه از این بخش‌ها حمایت شود تا برندسازی در این رابطه صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اقلیمی که در جمهوری اسلامی است، می‌توان با صنعتی‌کردن بخش کشاورزی زمینه تولیدات محصولات باکیفیت را برای رقابت در بازارهای جهانی فراهم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها