خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه درصد بالای بیکاری علت امضای قراردادهای سفید است، گفت: کارگران با وجود دریافتی پایین و عدم تامین امنیت شغلی امضای این قراردادها را به بیکاری ترجیح می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۳۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، سلمان خدادادی در خصوص قراردادهای سفید امضا، اظهار داشت: قراردادهای سفید امضا متاسفانه هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، هرچند در برخی استان‌ها کمتر است ولی در همه نقاط کشور وجود دارد و متاسفانه با قراردادهای سفید امضا کارگران به کارهایی تن می‌دهند که بر خلاف میل، مجبور به انجام آن هستند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بیکاری و بالا بودن درصد بیکاری علت اصلی تن دادن کارگران به امضای قراردادهای سفید است، کارگران می‌دانند این قراردادها به نفع‌ آنها نیست، مصونیتی برایشان ندارد و درصد دریافتی با چنین قراردادها پایین است اما درصد بالای بیکاری سبب شده تا کار با این شرایط را به بیکاری ترجیح دهند.

وی با بیان اینکه کارگران برای تامین مشکلات معیشتی و تهیه مسکن قراردادهای سفید را امضا می‌کنند، افزود: اصلاح قانون کار راهکار رفع این مشکل نیست، چراکه در حال حاضر هم انعقاد قراردادهای سفید بین کارگر و کارفرما غیرقانونی است اما مشکلات سبب تن دادن به چنین قراردادهایی شده است.

خدادادی با تاکید بر رفع بیکاری و تقویت کسب‌وکار، گفت: حل مشکلات کارگیری و موضوعات مذکور باید در اولویت قرار گیرد، در حقیقت مشکل بیکاری هم بدون سرمایه‌گذاری، ورود بانک‌ها به عرصه اقتصاد و توسعه کسب و کار امکان‌پذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی اماکن به لحاظ امنیت شغلی، یادآور شد: ساختمان پلاسکو، علا‌ءالدین و از این جمله دارای مشکلات ایمنی بوده و هستند، با این حال کارگران حاضر به کار در این مجموعه‌ها بوده و هستند زیرا ناچار به تامین معیشت هستند.

وی ادامه داد: کارگران ترجیح می‌دهند جانشان را به خطر بیندازند تا نونشان قطع نشود، در حقیقت رونق کسب و کار، رفع بیکاری و سرمایه‌گذاری باید جهت تامین امنیت شغلی کارگران در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رونق اقتصادی کشور در یک کلام تنها راهکار عدم امضای قراردادهای سفید امضاء از سوی کارگران است.

ارسال نظرات