معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی از انجام مطالعات پایه امکان‎سنجی و پیاده‌سازی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی(SDI) در این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۰۰۳۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، پرویز محمدزاده اظهار داشت: زیرساخت داده مکانی SDI شرایطی فراهم میآورد تا دادههای مکانی توسط دستگاههای اجرایی و حین فعالیت روزانه دستگاهها تولید، ذخیرهسازی، بهنگامرسانی و مدیریت شوند تا دسترسی و استفاده از این دادهها برای عموم کاربران آسان شود.

وی افزود: بيش از 80 درصد اطلاعات مورد نياز بخش‌هاي دولتي و غيردولتي در امور مختلف مديريتي، برنامهريزي، توسعه و اجرايي داراي ماهيت مکاني هستند.

محمدزاده بیان کرد: وضعيت فعلی دادههاي مکاني در سطح استان موجب دوبارهکاري و موازيکاري در توليد اطلاعات و اعمال هزینههای سنگین بر دستگاههای اجرایی، عدم تمايل به استفاده از اطلاعات موجود، ناآگاهي از موجوديت اطلاعاتی، دسترسی نداشتن به اطلاعات دقیق و بروز در بسیاری از دستگاهها و نبود فضای مناسب همکاری و هماهنگی جهت تبادل اطلاعات بین دستگاههای اجرایی میشود.

معاون سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم یکپارچهسازي و تخصیص بهینه منابع، ممانعت از موازيکاري ارگان‌ها و نهادهاي تاثیرگذار استان در تهیه آمار و اطلاعات مکانی و توصیفی، ایجاد همزبانی در بین متولیان و ذینفعان و تشکیل ساختار مدیریت اطلاعات در استان با مشارکت تمامی ذینفعان دولتی و خصوصی تاکید کرد.

وی همچنین ایجاد بستر مناسب برای تبادل اطلاعاتی در سطح استان برای رفع مشکلات دادهای دستگاههای اجرایی در سطح استان، ترسیم مسیر توسعه استان تا رسیدن به چشم انداز ملی در سال 1404، پیادهسازی موفق برنامه اقتصاد مقاومتی با ایجاد سیستمی برای مدیریت دادهها و تسهیل سرمایهگذاری‌های اقتصادی و کمک به توسعه پایدار استان را از طریق پیادهسازی سیستم SDI ضروری دانست.

محمدزاده هدف نهايي SDI آذربایجان‌شرقی را ایجاد رصدخانه توسعه استان برای پایش شاخص مهم پیشرفت و برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری موثر، به موقع و دقیق و مدیریت موثر زیرساختهای استان در جهت توسعه عنوان و اضافه کرد: نسبت هزینه به سود بکارگیری SDI حدود یک به چهار است.

ارسال نظرات